ماده 100

مدیران و مسئولین خدمت رسان با افزایش تعامل و همکاری با یکدیگر و و حدت رویه می توانند نقش کلیدی در پیشگیری از تخلفات ساختمانی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ اکبر سلیم نژاد در جلسه بررسی کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری کرج، گفت: با ورود به موقع و برخورد قاطع با اولین اقدامات در ساخت و سازهای غیرمجاز می توان تخلفات ناشی از آن را کاهش دهیم. 

وی تاکید کرد: مدیران و مسئولان  خدمت رسان هم با افزایش تعامل و همکاری با یکدیگر و وحدت رویه می توانند نقش کلیدی در پیشگیری از این تخلفات را داشته باشند.

سلیم نژاد با بیان اینکه ۱۷ هزار پرونده تخریب ساختمانی وجود دارد، گفت: پنج هزار فقره از این پرونده ها مربوط به شهر فردیس و مابقی برای کرج است که امیدوارم با تشکیل کمیته تثبیت، بتوان برای ساخت و سازهای غیرمجازِ انجام شده، به جای تخریب، جریمه در نظر گرفته و درآمد حاصل آن راصرف مشکلات و پارکینگ های شهر کنیم.

این مسئول با بیان اینکه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم ها و زمین های قولنامه ای غیر قابل قبول است، خاطرنشان کرد: مهندسین ناظر با برخورد به موقع می توانند از بسیاری از تخلفات جلوگیری کنند.

کم‌ترین میزان ساخت و ساز غیرمجاز در دوره پنجم شورای شهر کرج رخ داده است

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر کرج، با بیان این‌که کمترین میزان ساخت و ساز غیرمجاز در دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج بوده است، گفت: در این شورا ۳۵۰ هزار ساخت و ساز غیر مجاز وجودداشته است که اکنون دارای  پروانه ساختمانی می باشند.

فرج اله ایلیات با اشاره به اینکه شهرداری می تواند برای بعضی از ساخت و سازهای غیر مجاز که رعایت اصول شهرسازی در آن صورت گرفته است پروانه صادر کند، یادآور شد: ۳۰ تا ۴۰ درصد از ساخت و ساز های غیرمجاز که به کمیسیون های ماده ۱۰۰ صادر می شوند امکان صدور پروانه ساختمانی را دارند.

حلقه های مفقوده قانونی شهر تاکنون عملیاتی نشده است

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج نیز با بیان اینکه در شهر کرج حلقه های مفقوده قانونی زیادی وجود دارد که تاکنون بنا به شرایط  در استان عملیاتی نشده است، گفت: یکی از این حلقه های مفقوده نظارت عالیه مسکن و شهرسازی است که مطابق ماده ۳۴ قانون نظام مهندسی که متشکل از کارشناسان خبره نظام مهندسی وسازمان مسکن، شهرسازی و شهرداری است.  

احد رسولی با اشاره به اینکه نظارت عالیه از طرف وزارت مسکن و شهرسازی می تواند بر کل استان ها باشد و از این طریق می تواند به خود شهرداری هم نظارت عالیه داشته باشد، ابراز امیدواری کرد: این نظارت عالیه از طریق قوه قضاییه به نحو احسن بررسی و پیگیر شود تا بخش اعظم این مشکلات مرتفع شود.

وی عنوان کرد: مجموعه قوانین موجود در اعمال نظارت بر ساخت و ساز غیرمجاز توسط شهرداری باید به نحو احسن اجرا شود و سازمان های مختلف نیز در جهت کنترل و نظارت بر این امر خود را درگیر کنند و شهرداری را در این امر یاری نمایند.

ساخت و سازهای غیر قانونی در حاشیه شهر باید متوقف شود

دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به مهاجر پذیر بودن کلانشهر کرج به دلیل همجواری با پایتخت و وجود ۴ زندان در این کلانشهر، گفت: مهاجرت های بی رویه تغییرات اجتماعی زیادی را در شهر به وجود آورده است.

بزنی بیرانوند افزود: این مهاجرت ها موجب ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر شده است که ضروری است از این اقدام جلوگیری شود.

وی ادامه داد: قوانینی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز وجود دارد، اما برای اجرای درست قوانین از سوی حاشیه نشینان و نظارت دقیق بر آن نیازمند پیدا کردن راه حل های کارآمد است.

بار ثبیت عیانی، بر دوش دستگاه قضایی

رییس کمیسیون فرهنگی شورا با بیان اینکه در قوانین موجود در شهر ضعف هایی وجود دارد، بیان کرد: باید تمام مسئولین و دستگاه ها تمام تلاش خود را در برطرف کردن این ضعف ها داشته باشد.

منصور وحیدی گفت: قوانین ماده صد مانند کلافِ سرگردان بهمتنیده شده است و این امر مشکلات و فساد اداری بسیاری در جامعه به وجود آورده است.

وی ادامه داد: بخش اعظم مشکلات دستگاه های قضایی پرونده های مسکونی است که می توانند با تثبیت عیانی به شهروندان کمک شایانی کنند و با درآمد حاصل جرایم ساخت و سازهای غیر مجاز؛ بتوان هر روز شهر را بهتر و بیشتر بسازیم.

این عضو شورا با تاکید بر اینکه هدف همه مسئولین نهادینه سازی رعایت و صیانت از حقوق شهروندی است، افزود: مسئولین شهری با تمام توان جهت رفع نقص های موجود در این امر تلاش کرده و درراستای کاهش مشکلات شهر  خدمت رسانی مطلوب به شهروندان گام خواهند برداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =