66

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج: روشنایی گذرگاه های عابر پیاده نه تنها موضوعی تزئینی نیست بلکه روشی نو و جدید برای تامین امنیت و آسودگی شهروندان برای تردد ایمن از معابر محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمدرضا احمدی نژاد با اشاره به اجرای طرح آشکارسازی گذرگاه عابر پیاده به وسیله نورپردازی نقطه ای در بلوار جمهوری، اظهار داشت: با گسترش زندگی ماشینی و افزایش روزافزونِ ترافیک در خیابان ها و جاده ها در نیم قرن اخیر، متاسفانه بر تعداد و شدت تصادفات ترافیکی افزوده شده است.

وی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته رتبه نخست آمار کشته شدگان در حوادث رانندگی درون شهری، عابرین پیاده هستند.

این مسئول با بیان اینکه روشنایی گذرگاه های عابر پیاده نه تنها موضوعی صرفا تزئینی نیست بلکه روشی نو و جدید برای تامین امنیت و آسودگی شهروندان برای تردد ایمن از معابر محسوب می شود، گفت: نبود نور زمینه بروز مشکلاتی چون افزایش حوادث، تصادفات و کاهش امنیت اجتماعی را یه همراه دارد.

وی ادامه داد: در حالی رشد و توسعه تکنولوژی در نورپردازی و بروز خلاقیت در این زمینه، استفاده از نور در عرصه های مختلف فراهم کرده که طرح آشکار سازی گذرگاه پیاده نیز بر این اساس در کرج اجرا شده است.

احمدی نژاد در پایان تاکید کرد: اجرای طرح آشکارسازی گذرگاه عابر پیاده در کلانشهر کرج مزایایی نظیر ایجاد شهر روان، ایمن، سرزنده و پویا همچنین تامین ایمنی حرکت سواره و پیاده در شب را برای شهروندان به همراه دارد.

گفتنی است؛ پیش از این سه گذرگاه در محدوده چهل و پنج متری کاج، یک گذرگاه در جاده ملارد نرسیده به پل شهید کلانتری، یک گذرگاه در میدان امام حسین (ع) و یک گذرگاه در محدوده سینما پرشین در طرح آشکارسازی مسیر تردد عابرین پیاده به صورت نقطه ای نورپردازی شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =