6

کلانشهر کرج محور مواصلاتی ۱۴ استان کشور و برخوردار از هشت ورودی است که این شرایط ویژه نیازمند باز تعریف و نگاه ویژه به این موضوع را می طلبد.

پیمان بضاعتی پور در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به تاثیر موثر ورودی های شهر در ایجاد تصویری و ذهنیتی مطلوب از یک شهر، اظهار داشت: بحث ورودی شهر در همه شهرهای دنیا و کشور موضوع مهمی محسوب می شود و نخستی تصویر ذهنی از یک شهر از این طریق شکل می گیرد و می تواند مبنای قضاوت قرار بگیرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با توضیح اینکه شهر کرج محور مواصلاتی ۱۴ استان کشور است گفت: کلانشهر کرج از معدود شهرهایی که هشت ورودی دارد.

وی تصریح کرد: ورودی بیلقان از شرق، ورودی حصارک در غربی ترین نقطه، ورودی ماهدشت و محمد شهر از جنوب و ورودی کلاک و مهر ویلا شرایط ویژه ای را بر این شهر حاکم می کند که نیازمند باز تعریف و نگاه ویژه به این موضوع است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مدیریت شهری کرج در دوره پنجم حساسیت ویژه ای نسبت به ساماندهی و زیبا سازی ورودی های شهر داشته و با تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان نسبت به محوطه سازی و زیبا سازی ورودی شرقی و غربی کرج یعنی ۲ منطقه بیلقان و حصارک اقدام کرده است.

بضاعتی پور در ادامه به احداث پارک ۴ هکتاری امید به جای محل دپوی زباله و نخاله در ورودی شرقی شهر کرج اشاره کرد و افزود: در خط زیرین بزرگترین دیوار سبز عمودی خاورمیانه در بلوار جانبازان پارک امید با امکانات فضای سبز بسیار مناسب شامل آبنما، مبلمان شهری ، پارکینگ با حداقل ظرفیت ۲۰۰ خودرو، نور پردازی ویژه و مسیرهای پیاده روی آماده بهره برداری شده و این پارک قبل از افتتاح نیز در این شبها با استقبال و حضور حداکثری شهروندان مواجه شده است.

وی ادامه داد: با اتمام کارهای عمرانی تقاطع غیر همسطح حصارک از اواخر سال گذشته عملیات بازپیرایی و احداث فضای سبز در محدوده این پل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

بضاعتی پور عنوان کرد: عملیات زیباسازی حد فاصل عوارضی آزاد راه کرج – قزوین تا آرامستان بهشت سکینه در ضلع شمال و جنوب در مساحت ۶ کیلومتر نیز با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان آغاز شده و در حال حاضر ماشین آلات در ضلع غربی دانشگاه خوارزمی مستقر و مشغول احداث فضای سبز و افزایش کیفیت سیما و منظر این محدوده هستند.

این مسئول در بخش دیگری صحبت های خود با بیان اینکه در بحث ورودی های شهر سازمان و ارگان های دیگری بجز شهرداری نیز  نقش دارند توضیح داد: در استان البرز هر بخش متولی خاص خود را دارد به شکلی که اراضی شمالی در اختیار اداره راه و شهر سازی و منابع طبیعی ، حاشیه رودخانه کرج در اختیار اداره آب منطقه ای و حاشیه  اتوبان در اختیار اداره کل راهداری است.

وی افزود: برخی از این این بخش ها ی دولتی متاسفانه توجهی به افزایش کیفیت و بهسازی محدوده در اختیار خود نداشته و در مواردی هم مانع اجرای اقدامات و پروژه های مدیریت شهری می شوند.

این مسئول  خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ مدیریت شهر کرج با صرف هزینه زیاد بهسازی و زیبا سازی حاشیه اتوبان از ورودی تا خروجی شهر را عملیاتی نمود ولی در سال بعد اداره کل راهداری طرح تعریض را در این محدوده اجرایی کرد.

وی بیان داشت: با تعاملات صورت گرفته با اداره راهداری طرح زیبا سازی حاشیه اتوبان مجددا در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم طرح های اجرایی این محدوده بار دیگر مشمول طرح تعریض نشود.

رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان اضافه کرد: برای احداث کمربند سبز شمالی،در اختیار قرار گرفتن بوستان جهان نما، نهالستان کرج و فضای سبز کاخ مروارید و حاشیه رودخانه کرج   به منظور بهسازی ، بازسازی و زیبا سازی توان بسیاری صرف شده و مدیریت شهری کرج خرسند است که امروزه این اماکن با وضعیت سابق تفاوت و فاصله بسیاری دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =