آرامستان

اثر هنری "معراج" با مفهوم رستگاری، برای نصب در بهشت سکینه (س) کرج در حال آماده سازی است؛ اثری که می کوشد با نگاهی ساده پیوستن به جهان ابدی را به تصویر بکشد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، رحیم خستو؛ رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج به همراه رئیس و تعدادی از کارشناسان سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری از مراحل پایانی ساخت این اثر که به صورت ترکیبی و  در سه بخش در حال اجرا است، دیدن کردند.

خالق این اثر در تشریح قسمت های مختلف این المان هنری گفت: اثر معراج ترکیبی از سنگ، فلز، بتن و فایبرگلاس است که در بخش آهنی کار که جنبه سه بعدی را در اثر ایجاد کرده و روی پایه ای از سنگ و بتن تعبیه شده است با طرح ها و نقوش اسلیمی طراحی شده و بخشی از پرنده ها نیز روی این قسمت قرار گرفته اند.

امیرعلی گروسیان، مفهوم وجود پرنده ها در المان مذکور را بیانگر قابلیت تکامل معنوی وجودی یک انسان و همراهی تا معراج عنوان کرد و ادامه داد: ترکیب همه این بخش ها تلاش می کند با نگاهی زیبا معنای عروج را متجلی کند.

گروسیان، رنگ به کار رفته در کار را سفید و گرم ذکر کرد که به منظور حفظ آن در شرایط مختلف آب و هوایی از مقاومت بالایی برخوردار است.

این هنرمند بیان داشت: ارتفاع المان ۱۳ متر می باشد که شامل ۳ متر سکو و ۱۰ متر طول اثر است و بزودی در میدان معراج گلزار شهدای بهشت سکینه نصب خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =