ربی سعادت

توسعه فضای سبز و کاشت درخت و ایجاد محیطی نشاط‌بخش در بدنه مدیریت شهری، یکی از ضروریات مهم در زندگی شهرنشینی امروز، آن هم با وجود رشد صنعت، افزایش ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، سعادت با بیان اینکه فضای سبز بخشی مهمی از سیمای شهر را تشکیل می دهد، اظهار داشت: بهره‌مندی شهروندان از فضای سبز در مدیریت شهری، از جمله نیازهای مهم شهروندی است و باید برای ایجاد نشاط و شادابی شهر، برنامه‌ریزی و روی شهروندان و احساس مسئولیت‌شان نسبت به فضای سبز حساب باز کرد.

وی ادامه داد: بخش مهمی از سیمای شهر و زیبایی آن، وابسته به فضاهای سبز شهری است و البته توجه به نوع درختان و گیاهان متناسب با شرایط اقلیمی و زیستی می‌تواند تازگی و طراوت ویژه‌ای به شهر ببخشد و با تنوع فضای سبز در تمامی تقاط شهر و توسعه متوازن، می‌توان شهری زیبا و در خور شهروندان ترسیم کرد.

این مسئول گفت: در راستای اهداف منطقه مبنی بر حفظ، حراست و پاسداشت فضاهای سبز و ایجاد شرایطی مناسب جهت نگهداری این فضاها و با طراوت شدن بیش از پیش آنها اقدامات ویژه‌ای از جمله بهسازی پارک ها و بوستان های سطح منطقه، کاشت درخت و درختچه در فضاهای سبز شهر همچنین هرس درختان، علف زنی، مرتب کردن باغچه های مجاور پیاده روها و حذف پاجوش درختان و .... صورت گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =