بازدید پردیس کشاورزی

رئیس شورای اسلامی شهر کرج از اعلام آمادگی برای انعقاد تفاهم نامه همکاری های دوجانبه فی مابین مدیریت شهری و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان یکی از پتانسیلها و ظرفیت های علمی و فرهنگی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، اکبر سلیم نژاد ظهر امروز سه شنبه سوم تیر ۹۹ با حضور در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و بازدید از آن مجموعه و دیدار با مدیر و مسئولان دانشکده، اظهار داشت: پردیس کشاورزی کهن ترین مرکز آموزش عالی ایران است که با تفاهم نامه ای که منعقد می شود می توانیم اقشار مختلف مردم اعم از شهروندان، دانش آموزان، دانشجویان، اصحاب رسانه و محققین را با برنامه های مختلف این پردیس و دستاوردهای علمی گروه های آموزشی و پژوهشی آن آشنا کنیم.

وی افزود: مدیریت شهری کرج به عنوان متولی اداره شهر آمادگی دارد تا برای شناساندن مراکز علمی و آموزشی واقع در این کلانشهر اقداماتی را در دستور کار قرار دهد که در پیش رو بودن جشن صد و بیست سالگی تاسیس پردیس کشاورزی می تواند نقطه عطفی برای گره و پیوند زدن هویت شهر با این مرکز آموزشی باشد؛ شهروندان باید بدانند چه سرمایه های نهفته ای در شهر موجود است که بازگو کننده اصالت و هویت و قدمت کرج است.

این مسئول در تشریح مشکلات شهری با اشاره به اینکه در حوزه پسماند هنوز به دستاورد قابل توجهی در کاهش و بازیافت آن نرسیده ایم، تاکید کرد: پس از بررسی‌هایی که در مرکز پردازش دفع حلقه دره انجام دادیم، با چند آسیب جدی در این مرکز مواجه شدیم که یکی از آنها بوی نامطبوع و حجم بسیار بالایی از شیرآبه‌هایی است که طی سالیان گذشته در آنجا ذخیره شده بود و بوی نامطبوع آن باعث ناراحتی و شکایت اهالی منطقه مسکونی همجوار است؛ این قبیل مشکلات با کمک اساتید دانشکده می تواند مورد بررسی قرار گیرد.

سلیم نژاد در پایان تصریح کرد: مدیریت شهری کرج در حوزه های تحقیقی و پژوهشی می تواند از ظرفیت مراکز علمی برای تبیین مشکلات و استخراج راهکارها برای عبور از چالش هایی قبیل ترافیک و مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا و فقر سرانه فضای سبز و... بهره مند شود و بی شک دانشگاهها بهترین مشاور و ید مشورتی برای مدیریت شهری هستند و امیدواریم فصل جدید همکاریها آغاز شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =