خیری

جلسه کمیته مشورتی ساماندهی سگ‌های بلاصاحب با حضور نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست، دامپزشکی، فرمانداری کرج و جمعی از مشاورین سازمان مدیریت پسماند و اساتید دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، احمد خیری ریس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سازمان گفت: راهبرد ما تسهیلگری است و مایل نیستیم تمامی کارها را خودمان بصورت یکجانبه انجام دهیم.

وی افزود: علاقمندیم با استفاده از نظرات متخصصین این موضوع به راهکاری برسیم که بتواند مفید باشد.

این مسئول ادامه داد: هر چند با اقدامات انجام‌شده کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب به مرحله قابل قبولی رسیده است ولی متاسفانه به دلیل عدم همکاری شهرداری شهرهای اقماری در تاسیس پناهگاه‌ها و عقیم سازی سگهای بلاصاحب و رهاسازی آنها در اطراف کرج  همچنان با این مشکل روبرو هستیم و سلامت مردم در خطر است .

در ادامه این نشست کارشناسان و متخصصان به بررسی چالش‌ها و راهکارهای موجود در حوزه ساماندهی سنگهای بلاصاحب پرداختند. مشکلاتی همچون رهاسازی سگها توسط عوامل مختلف، عدم همکاری شهرداری شهرهای اقماری در احداث مواردی همچون پناهگاه‌ها، فاقد استاندارد بودن پناهگاه های مختلف موجود در سطح شهر،  نحوه برخورد با سگ هایی که حامل بیماری خطرناک هستند، پلاک گذاری های غیر اصولی توسط مراکز نامشخص، عدم همکاری شهروندان در مناطقی همچون مهرشهر در خصوص جمع آوری سگهای بلاصاحب از جمله موضوعاتی بود که مورد نقد و بررسی کارشناسان قرار گرفت..

راهکارهایی همچنین شناسایی و ساماندهی پناهگاه های موجود در سطح شهر، انحصاری کردن پلاک‌گذاری سگ‌های بلاصاحب جهت شفاف سازی فرآیند عقیم‌سازی و رهاسازی، لزوم انجام اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی در خصوص بیماری های مشترک بین انسان و سگ، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت آموزش حامیان حقوق حیوانات، الزام شهرداری‌های شهرهای اقماری به بنا کردن پناهگاه‌ها و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب، نحوه اجرای دستورالعمل‌های مربوط به معدوم سازی سگ های ناقل بیماری‌های خطرناک از جمله مواردی بود که بررسی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =