ساماندهی مشاغل مزاحم

رویکرد مدیریت شهری در برخورد با صنوف مزاحم پیشگیرانه است و سیاست های شهرداری کرج باید به گونه ای باشد که اجازه ظهور و بروز چنین فعالیت های مزاحمی را ندهد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ علی کمالی زاده در جلسه کمیسوین بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری که با حضور اعضای شورای شهر و مدیران مجموعه مدیریت شهری برگزار شد، اظهار داشت: بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها سالیان سال است که  مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفته بود اما اکنون اقدامات مربوط به آن به صورت جدی در دستورکار شهرداری به ویژه مناطق دهگانه قرار گرفته است.

شهردار کلانشهر کرج با اشاره به اینکه ساماندهی و برخورد با صنوف مزاحم یا صنوفی که دارای آلایندگی های مختلف زیست محیطی و مزاحمت برای شهرندان هستند از موضوعاتی است که به صورت جدی مطرح است، افزود: تمام تلاش اعضای کمیسیون، برنامه ریزی برای انتقال این صنوف به مناطقی دور از محیط های مسکونی شهری و ایجاد شرایطِ مناسب برای اجرای حکم ۵۵ واحد صنفی توسط بند۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، در جهت برخورد با مشاغل مزاحم و ایجاد نظم و رعایت حقوق شهروندان است.

شهردار کلانشهر کرج، با بیان اینکه بند۲۰ ماده ۵۵ شهرداری کرج باید در کلیه مناطق دهگانه به جد اجرا شود، عنوان کرد: هم اکنون مناطق خود متولی اجرای این بند هستند و این به عنوان یک امکان این اجازه را به مسئولین می دهد تا با توانمند سازی و بررسی کلیه ابعاد، قبل از صدور مجور فعالیت اقدامات پیشگیرانه را در این خصوص انجام دهند.

کمال زاده با اشاره به اینکه بند ۲۰ شهرداری کرج صرفا تخلیه اصناف نیست بلکه با توانمندسازی می توان با صنوف مزاحم مقابله کرد، افرود: با توجه به اینکه کلیه مناطق با اینگونه صنوف مواجه هستند، می تواند با یکپارچکی و اجرای احاکم این بند در صدور جواز اصناف اقدام شود.

وی به تدوین آیین نامه ای جهت تعییت صلاحیت صنفی مناطق تاکید کرد و گفت: با تصویب این آیین نامه مناطق موظف هستند در صدور جواز صنوف کلیه مشخصات را در حوزه های مختلف از قبیل سیما و منظر، ترافیک و غیره بسنجد و با رعایت کلیه مفاد بند ۲۰ اقدام به صدور مجوز اصناف دهند تا از این طریق مزاحمتی برای شهروندان ایجاد نشود.

شهردار کرج در ادامه به برگزاری و پایش جلسات در این خصوص در مناطق به صورت هفتگی تاکید کرد و گفت: برخورد با تخلفات در حوزه خدمات شهری و اجرای احکام این بند از سوی مناطق باید به صورت کامل صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =