اخبار شورا

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز: شورای اسلامی دوره پنجم کرج در بین سایر کلانشهر ها نگاه ویژه ای به گردشگری دارد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، فریدون محمدی در دویست و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: از آنجا که استان البرز از ظرفیت های بزرگی در زمینه تولید محصولات صنایع دستی برخوردار است، بر این اساس ایجاد ساز و کارهای مناسب برای حمایت از تولیدکنندگان این بخش اتخاذ شده و این صنعت به بازوی اقتصادی البرز و کشور تبدیل می شود.

این مسئول با بیان اینکه استان البرز به خاطر وجود اقوام ایرانی از تنوع صنایع دستی برخوردار است و هنرمندان فاخر و شاخصی در البرز وجود دارد که در دنیا بی نظیر هستند، افزود: مهمترین مشکل هنرمندان صنایع دستی استان البرز فروش محصولات تولیدی است که در البرز برنامه های خوبی برای تحول در این بخش در دست اقدام داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز بیان کرد: با اتخاذ ساز و کارهای مناسب و عملی در آینده نزدیک مرکز فروش دایمی محصولات فرهنگی و صنایع دستی در متراژی در حدود ۶۰۰ مترمربع برای جهش اقتصادی و درآمدی و فروش محصولات ارزشمند صنایع دستی در این استان فراهم می شود.

محمدی یادآور شد: این اداره کل آماده همکاری با شهرداری در خصوص استفاده از فرهنگسراهای شهر برای ایجاد و برپایی نمایشگاه و بازارچه های صنایع دستی، راه اندازی غرفه های فروش صنایع دستی را دارد. وی با بیان اینکه مقوله صنایع دستی در ۲ بخش تولید و فروش محصولات حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: امروزه تقویت این بخش می تواند تحولی شگرف در درآمد استانی و ملی  ایجاد کند.

وی با بیان اینکه گردشگری استان البرز آن رشدی که باید داشته باشد را نداشته و ظرفیت آن در استان وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های بالای گردشگری و منابع و جاذبه های طبیعی زیبایی که در استان وجود دارد، برنامه هایی در دست اقدام است که اجرای آن نیازمند حمایت و سرمایه گذاری است، شهرستان کرج ظرفیت‌های عظیمی دارد که باید به مقصد گردشگری تبدیل شود و تنها مسیر مواصلاتی نباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =