باز زنده سازی معابر کلاک- حصار و..

نشست هم اندیشی درخصوص پروژه طراحی و باززنده سازی کوچه های کلاک پایین، با حضور اعضای کمیسیون شهرسازی  و معماری شورای اسلامی شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع محله ی کلاک پایین به عنوان یکی از محلات قدیمی و دارای پتانسیل های طبیعی فراوان، بر لزوم تدوین ضوابط ویژه برای این گونه بافت های ارزشمند در کنار ضوابط عام تاکید کرد.

عباس زارع همچنین با تاکید بر نیاز به ساماندهی و پاک سازی محدوده اطراف رودخانه کرج، ضرورت  نظارت برعدم دخل و تصرف غیرقانونی در این محدوده را متذکر شد.

وی گفت: به دلیل منقطع شدن محدوده توسط مسیرهای ارتباطی همچون اتوبان تهران-کرج، جاده مخصوص راه آهن و خط مترو نیاز به طراحی دقیق مسیرهای دسترسی با رعایت سلسله مراتب جهت ایجاد پیوستگی و ارتباط نواحی شمالی - جنوبی را دارد که این امر نیازبه انجام مطالعات اقتصادی جهت اجرای این پروژه را دارد.

احد رسولی؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج نیز بر لزوم تعیین مالکیت در کنار نوعیت همه پلاک ها در روند تهیه طرح تفصیلی و این گونه پروژه های موضعی تاکید کرد و خواستار توجه ویژه به نقش آب و نهرها و روخانه برای ارتقا سرزندگی فضا در طرح مذکور شد.

گفتنی است؛ در این جلسه مهندسین مشاور زیستا، تهیه کننده طرح مذکور، با هدف کسب نظرات حضار جلسه و جمع بندی پیشنهادها، جهت تهیه گزارش نهایی پروژه برای طرح در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی به ارائه گزینه های پیشنهادی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =