به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، مهدی حاجی قاسمی با بیان اینکه شورای پنجم کرج از بدو فعالیت سیاستگذاری و بنای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را داشت، افزود: در اواخر سال ۹۷ حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس نو وارد شهر شد و در سال ۹۸ نیز در ۲ مرحله قرارداد خریداری ۵۵ دستگاه اتوبوس منعقد گردید و با احتساب نوسازی ۲۰ دستگاه اتوبوس فرسوده تاکنون، می توان گفت که شاهد پوست اندازی سیستم فرسوده و ناکارآمد اتوبوسرانی شهری هستیم.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج از فرسودگی اتوبوس ها، زمان نسبتاً طولانی سفر و ساختار فیزیکی نامناسب ایستگاه ها به عنوان مهمترین دلایل عدم استقبال شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی یاد کرد و ادامه داد: با انتخاب خیابان شهید بهشتی به عنوان پایلوت طرح مهندسی خطوط و ورود اتوبوس های نو به شهر، انتظار شهروندان در ایستگاه ها حداکثر به ده دقیقه می رسد و به زودی در ۱۰ خط کاهش انتظار اعمال می شود.
حاجی قاسمی در پایان گفت: کرج به لحاظ مشکلات ترافیکی و زیست محیطی نیازمند توجه بیشتری است و توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی علاوه بر استفاده کمتر از خودروهای شخصی و تک سرنشین برای تردد در مسیرهای درون شهری، همچنین به لحاظ اقتصادی نیز برای شهروندان مقرون به صرفه خواهد بود. در هر حال سرمایه گذاری نسبتاً سنگینی در این حوزه صورت گرفته و طی روزهای اخیر ۲۲ دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان شد.
ارسال نظر