....................

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج: راه اندازی درگاه یکپارچه خدمات الکترونیک از آرمان ها و اهداف شورای پنجم بوده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، محمدحسین خلیلی اردکانی پیش از ظهر امروز در آئین رونمایی از درگاه یکپارچه ارائه خدمات الکترونیک که در سالن جلسات شهدای شهرداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: مهترین شعار مدیریت شهری شفاف سازی، سالم سازی، تسهیل در امور شهروندان و حل مشکلات مردم است.

این مسئول با بیان اینکه رفع مشکلات پیش روی شهروندان در پیچ و خم های اداری، تهسیل این روند و فراهم کردن زیرساخت ها از اهمیت بالایی دارد، افزود: این مهم  آرمان ها و اهداف شورای شهر دوره پنجم کرج بوده و یک تحول بزرگ اداری در شهرداری این کلانشهر شاهد هستیم.

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج با اشاره به اینکه بیش از یکسال تلاش مدیران شهرداری برای فعال سازی درگاه یکپارچه خدمات الکترونیک انروز به بار نشست، گفت: ساختارهایی از قبل در این مورد انجام شد، اما کامل نبود و بعد از مدتی به تعطیلی این خدمات الکترونیک می انجامید.

خلیلی اردکانی با بیان اینکه در نتیجه همکاری خوب سازمان فاوا شهرداری کرج این کار ارزنده صورت گرفته اما هنوز راه درازی برای تحت پوشش قرار دادن تمام امور شهری داریم، یادآور شد: شهرداری کرج جزو کلانشهرهای پیشرو در راه اندازی درگاه خدمات الکترونیک است و می توانیم الگوی دیگر کلانشهرها باشیم.

وی با اشاره به اینکه فضای فیزیکی برای ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان در مجموعه های تحت پوشش شهرداری فراهم‌ شده است، بیان کرد: صدور قبوض، ثبت صورت وضعیت پیمانکاران و صدور چک ها در قالب خدمات الکترونیک از جمله موارد عملیاتی شده است.

این عضو شورا با اشاره به اهمیت اجرای شهرداری مجازی با این توصیح که در منطقه ۹ شهرداری کرج بخوبی به انجام رسیده است، گفت: انتظار داریم تا دو سه ماه آتی شاهد اجرای آن در تمامی مناطق شهرمان باشیم و برای اولین بار در کشور شهرداری مجازی در کرج به انجام می رسد.

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه در سطح مناطق شهری مواردی مانند فرم های کمیسیون ماده صد بصورت الکترونیک ابلاغ شود، عنوان کرد: مدیران کیفیت، زمان و دقت انجام کارها را رصد کنند تا موانع موجود رفع شود.

خلیلی اردکانی با بیان اینکه توسط سازمان فاوا راه اندازی درگاه ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان اطلاع رسانی شود، گفت: مردم باید از همه امور ما مطلع باشند، در گام های بعدی باید همه حقوق شهرداری شفاف اعلام شود، در این مورد طرحی ارائه داده ایم که به جزء اطلاعات محرمانه شهروندان،  باقی موارد به مردم اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان، مردم به حقوق خود می رسند، کار آنها تسهیل شده و واسطه ها نیز از بین می رود، افزود: ما نیز در شورای شهر کرج نحوه عملکردها را بررسی می کنیم.

عضو شورای شهر کرج از ارزشیابی مستمر آنلاین از همه امور شهرداری سخن گفت و افزود: بستر های این کار فراهم شده و تا چند ماه آتی بصورت آنلاین شهردار  و اعضای شورا این موارد و نحوه ارائه خدمات در مناطق و سازمان های شهرداری کرج را رصد خواهند کرد.

وی با بیان این املاک شهر نیز ساماندهی و مشخص شده و مواردی مانند بی حساب و کتاب بودن این امور و سوء استفاده ها در این رابطه از بین رفته و اطلاعات املاک شهر بصورت الکترونیکی در حال آماده سازی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =