به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، احد رسولی در نطق پیش از دستور دویست و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج ضمن تقدیر از مدیریت شهری در خصوص راه اندازی سامانه خدمات الکترونیک شهروندان اظهار داشت : کاهش زمان صدور پروانه نیاز به بازنگری اساسی دارد چه به لحاظ فرآیندی و گردش کاری در وضعیت فعلی و چه به لحاظ کاهش مراحل آن که جدیداً گنجانده شده و مراحل آن را اضافه و زمان پاسخگویی را بیشتر کرده است.
این مسئول در شورای اسلامی شهر کرج افزود: هنوز سامانه رصد نظام پاسخگویی در شهرداری دارای ایرادات اساسی است هم در سامانه 137 از طریق واحدهای مجری و هم واحدهای نظارتی مانند معاونت برنامه ریزی و نیروی انسانی، هم نوسازی و اصناف و هم در ذیل ادارات زیرمجموعه معاونتهای شهرسازی و معماری مانند واحدهای صدور پروانه، مهندسین ناظر، کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز و ....
رسولی تاکید کرد: به طوری که درخواستها و مراحل پی گیری برخی مواقع تا بیش از 10 روز کاری در کارتابل کارشناسان و کارمندان حوزه های مربوطه بدون آنکه اتفاقی بیفتد و یا کسی زیر سوال برود و باقی می ماند چرا ؟ و چه تمهیدی برای این منظور باید اندیشیده شود ؟ آیا نباید مدیران بر عملکرد کارکنان مجموعه خود نظارت کنند؟ آیا نباید سیستم آلارمی گزارش عملکرد کارکنان را با آلارم های سفید، زرد و قرمز در اختیار مدیران قرار دهد؟
رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج بیان کرد: سامانه نظام رصد پاسخگویی که بخشی از حکمرانی خوب شهری است بر اصل شفافیت و پاسخگویی به موقع تاکید دارد.
به گفته رسولی، در این خصوص لازم است اقدامات عاجلانه ای صورت گیرد و در جهت افزایش سرمایه اجتماعی مدیریت شهری نواقص موجود رفع و با تعهد و مسئولیت پذیری بر رضایتمندی شهروندان افزوده شود.
ارسال نظر