احد رسولی -رییس کمیسیون شهرسازی ومعماری و بافت های فرسوده

خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه زمان فرآیند صدور پروانه ساختمانی کاهش یابد، گفت: بر این اساس شورای شهر مصوبه ای را می گذراند که بتواند در کمترین زمان نسبت به صدور پروانه اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، احد رسولی در نطق پیش از دستور دویست و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج ضمن تقدیر از مدیریت شهری در خصوص راه اندازی سامانه خدمات الکترونیک شهروندان اظهار داشت : کاهش زمان صدور پروانه نیاز به بازنگری اساسی دارد چه به لحاظ فرآیندی و گردش کاری در وضعیت فعلی و چه به لحاظ کاهش مراحل آن که جدیداً گنجانده شده و مراحل آن را اضافه و زمان پاسخگویی را بیشتر کرده است.

این مسئول در شورای اسلامی شهر کرج افزود: هنوز سامانه رصد نظام پاسخگویی در شهرداری دارای ایرادات اساسی است هم در سامانه 137 از طریق واحدهای مجری و هم واحدهای نظارتی مانند معاونت برنامه ریزی و نیروی انسانی، هم نوسازی و اصناف و هم در ذیل ادارات زیرمجموعه معاونتهای شهرسازی و معماری مانند واحدهای صدور پروانه، مهندسین ناظر، کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز و ....

رسولی تاکید کرد: به طوری که درخواستها و مراحل پی گیری برخی مواقع تا بیش از 10 روز کاری در کارتابل کارشناسان و کارمندان حوزه های مربوطه بدون آنکه اتفاقی بیفتد و یا کسی زیر سوال برود و باقی می ماند چرا ؟ و چه تمهیدی برای این منظور باید اندیشیده شود ؟ آیا نباید مدیران بر عملکرد کارکنان مجموعه خود نظارت کنند؟ آیا نباید سیستم آلارمی گزارش عملکرد کارکنان را با آلارم های سفید، زرد و قرمز در اختیار مدیران قرار دهد؟

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج  بیان کرد: سامانه نظام رصد پاسخگویی که بخشی از حکمرانی خوب شهری است بر اصل شفافیت و پاسخگویی به موقع تاکید دارد.

به گفته رسولی، در این خصوص لازم است اقدامات عاجلانه ای صورت گیرد و در جهت افزایش سرمایه اجتماعی مدیریت شهری نواقص موجود رفع و با تعهد و مسئولیت پذیری بر رضایتمندی شهروندان افزوده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =