بضاعتی پور

رشد نامتناسب جمعیت با توسعه شهرها باعث شده مدیران شهری بیشتر به جنبه های فیزیکی شهرها توجه کرده و تا حدودی از تاثیرات روانی و ذهنی کالبدی شهر بر شهروندان غافل شوند. 

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور در آیین رونمایی از تندیس زکریای رازی اظهار داشت: فعالیت های سازمان سیما، منظر تنها معطوف به توسعه و حفظ و نگهداری فضای سبز نبوده و وظیفه زیباسازی نیز برعهده دارد.  

به گفته وی؛ مدیریت شهری در کنار توجه به معماری و کالبد شهر باید به فکر مسائل اجتماعی و فرهنگی و تعاملِ شهروندان نیز باشد. 

این مسئول توضیح داد: رشد نامتناسب جمعیت با توسعه شهرها باعث شده مدیران شهری بیشتر به جنبه های فیزیکی شهرها توجه کرده و تا حدودی از تاثیرات روانی و ذهنی کالبدی شهر بر شهروندان غافل شوند. 

بضاعتی پور در ادامه به قدمت ۱۰۰ ساله مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کرج اشاره کرد و افزود: هویت‌بخشی و احیای پیشینه تاریخی اماکن و مراکز شهری نه تنها به رویکردی مهم برای اجرای پروژه‌های شهری بلکه به مطالبه‌ اساسی شهروندان تبدیل شده است. 

وی نصب تندیس مشاهیر و بزرگان تاریخ و ادب را با در جهت معرفی و شناخت هر چه بهتر و بیشتر این بزرگان برای نسل جوان و عموم شهروندان ضروری دانست و افزود: اِلمان‌ها و تندیس‌های شهری در صورتِ انتخاب و طراحی درست پس از سال‌های طولانی می توانند تبدیل به هویت های شهری شوند. 

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه شهروند باید بتواند با هنر ارتباط برقرار کرده و آن را به عنوان هویت خود برگزیند، اضافه کرد: برای ساخت و طراحی اِلمان و تندیس در شهر ابتدا باید موارد زیادی از نظر تکنیکی و فرمی رعایت شود و پس از آن نیز بحث های هویتی و فرهنگی در نظر گرفته شود. 

این مسئول تصریح کرد: کرج تمام مولفه های مربوط به هویت بخشی را دارد و تنها با ورق زدن تاریخ و آشنایی با پیشینه تاریخی و شناساندن آن به شهروندان می توان حس تعلق را ایجاد کرد. 

بضاعتی پور از برنامه ریزی برای ساخت و نصب تندیس‌ و آثار حجمیِ مفاخر و مشاهیر در شهر کرج خبر داد و ادامه داد: برای بازیابی هویت تاریخی کرج علاوه بر ساخت الِمان ها و آثار حجمی، برگزاری ورکشاپ ها و سمپوزیوم ها مختلف هنری را نیز در دستور کار قرار داده ایم.  

وی در پایان ضمن قدردانی از نگرش شورای پنجم و کمیسیون هنر و ارتباطات به مقوله هنرهای شهری، افزود: در زمینه ساخت اِلمان و آثار حجمی و مجسمه سازی، علاوه بر تغییرِ منظر و سیمای بصری شهر، سعی داریم با نصب آثار هنری گامی موثر در زیبایی شهر و آگاه سازی شهروندان برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =