سیما منظر

با حضور رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج سومین جلسه کمیته داوری برگزار و طرح‌های و ماکت های ارائه شده هنرمندان با دو موضوع ساخت اِلمان های شهری و نقاشی دیواری مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور گفت: در دوران معاصر نمی توان نقش اِلمان و مجسمه های شهری و آثار حجمی را در زیبایی شهرها و معرفی ویژگی های فرهنگی و تاریخی شهر نادیده گرفت. در واقع این نوع آثار جزیی از مبلمان شهری هستند که خارج از فضای بسته قرار می گیرند.

وی افزود: امروزه در اغلب شهرها، مدیریت های شهری توجه خاصی به نصب المان های پر محتوا داشته و این موضوع به عنوان یکی از مهمترین عوامل جذب گردشگر نیز محسوب می شود. از اجزای مهم در هر شهر که نگاه هر بیننده را به خود جلب می کند، عناصر و المان های شهری هستند که  علاوه بر زیباسازی به شهر هویت می بخشند.

وی ادامه داد: بر همین مبنا سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج در کنار توجه به توسعه فضای سبز و حفظ و نگهداری آن، با هدف ارتقای کیفیت فضای شهر، ساخت و نصب اِلمان و مجسمه های شهری را با موضوعات متنوع و متفاوت در دستور کار خود قرار داده است که جانمایی تندیس حکیم زکریای رازی در سر در ورودی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و بهسازی اِلمان آرم ملی سازمان استاندارد در میدان استاندارد نمونه ای از اقدامات اخیر این سازمان با این رویکرد به شمار می رود.

بضاعتی پور اضافه کرد: این سازمان همچنین در سومین جلسه کمیته داوری با حضور ریاست سازمان و اعضای این کمیته میزبان هنرمندان بود تا ماکت ها و طرح های پیشنهادی پس از ارزیابی و تایید نهایی توسط کمیته داوری عملیاتی و آماده ساخت شوند.

به گفته رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بررسی و ارزیابی طرح های نقاشی دیواری نیز از دیگر موضوعات مطروحه در این جلسه بود که با تایید چند طرح از سوی کمیته داوری برای اجرا و عملیاتی شدن در دستور کارمعاونت زیبا سازی قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =