حاجی قاسمی

ایجاد کمربند سبز راهکاری برای صیانت از حریم شهر در برابر ساخت و سازغیرمجاز است و به عنوان ریه تنفسی شهر می تواند با آلودگی هوا مقابله کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل ازخبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، مهدی حاجی قاسمی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت و مهاجرپذیری در شهرستانهای البرز به ویژه کرج فراتر از حد تصور بوده است، افزود: افرادی که از سایر شهرهای کشور با هدف ایجاد شرایط بهتر اقتصادی و دستیابی به شغل مناسب روانه تهران می شوند، به جهت ارزانی هزینه های زندگی و اجاره مسکن، کرج را برای سکونت انتخاب می کنند که این امر به گسترش مناطق حاشیه ای و ساخت و ساز غیرمجاز دامن زده است.

دبیر اول و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: خدمت رسانی به شهروندان در حریم و مناطق حاشیه ای ضوابط خاصی دارد لذا منجر به تولید بافت فرسوده و مشکلات اجتماعی و انباشته شدن چالش های شهری می شود؛ در همین ارتباط ایجاد کمربند سبز راهکاری مناسب برای مواظبت از حریم شهر در برابر ساخت و ساز غیرمجاز است که در همین خصوص شهرداری مکلف به اجرای پروژه هایی گردیده است.

حاجی قاسمی در پایان با تاکید بر ضرورت افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار کرج اضافه کرد: این اقدام در کنار اینکه روشی بازدارنده برای گسترش مناطق حاشیه‌ای است، به افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار هم کمک می‌کند. در همین ارتباط روز گذشته پارک شهیدهاشمی با مساحت ۱۰ هزار مترمربع و به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در منطقه اخترآباد و در راستای شنبه های جهادی به بهره برداری رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =