جلسه 206 شورا

از دولت انتظار داریم از منابع اعتباری جهت اجرای پروژه های مدیریت پسماند و محیط زیست در کرج‌ استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، حسین محمدی در نطق پیش از دستور دویست و ششمین جلسه رسمی شورای شهر کرج اظهار داشت: از نماینده مردم کرج در مجلس انتظار داریم در شورای برنامه ریزی استان مسائل و چالش های حوزه محیط زیست و پسماند را پیگیری نماید.

وی نشست آب های زیرزمینی در استان البرز را از اصلی ترین مشکلات عنوان کرد و افزود: با توجه به جمعیت بالای استان البرز و لزوم تامین منابع آبی از طریق آب های زیرزمینی کمبود آب در این استان معضلی اساسی و حیاتی است.

به گفته محمدی؛ استان البرز از لحاظ مساحت سفره های زیرزمینی در کشور دارای رتبه بالایی است اما اراکم جمعیت و وسعت جغرافیایی این استان را با کمبود منابع آب مواجه نموده است که نیازمند سرمایه گذرای و بهره مندی از تصفیه آب های فاضلاب جهت تامین منابع مورد نیاز استان است.

وی در ادامه ترافیک را از دیگر چالش اساسی و مهم در استان البرز عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ۴ محور اصلی ترافیک کشور در این استان رخ می دهد آلودگی زیادی به شهر تحمیل می کند که معضلات و مشکلات زیست محیطی فراوانی برای شهر به بار آورده است.

محمدی تاکید داشت: متاسفانه عدم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله دلایل افزایش آلودگی استان است و کمبود منابع مالی جهت نوسازی ناوگان استان را با چالش های زیست محیطی مواجه نموده است.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر کرج پیشنهاد داد از منابع فروش سهمیه بنزین در شهرداری ها جهت توسعه و خرید اتوبوس هزینه شود تا بتوان بخشی از چالش های این استان را کاهش داد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در ادامه به موضوع مدیریت پسماند اشاره داشت و گفت: قانون مدیریت پسماند در سال ۸۳ تصویب شده است که به جرات می توان گفت تاکنون حتی ۱۰ درصد از این قوانین به علت عدم تامین منابع مالی اجرایی نشده است.

محمدی با بیان اینکه می توان از طریق بازیافت پسماند و نخاله های ساختمانی بخشی از منابع مالی این حوزه را تامین کرد گفت: از دولت انتظار داریم از منابع اعتباری جهت اجرای پروژه های مدیریت پسماند و محیط زیست کلانشهر کرج‌ استفاده نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =