0

کنترل سلامت درختان و گیاهانی که در بوستان‌ها، فضاهای سبز و معابر عمومی‌ وجود دارند، در طول سال به‌طور مستمر انجام و در صورت وجود موارد مشکوک به آفت و بیماری، اقدامات لازم برای کنترل آفت آنها انجام می‌شود.

پیمان بضاعتی پور در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز با بیان اینکه اهمیت درختان و فضای سبز به عنوان یکی از عوامل مهم سالم سازی شرایط محیط زیست موضوعی انکار ناپذیر است، گفت: یکی ازعوامل نگهداری مطلوب فضای سبز شهری و جنگلی، شناخت آفات کلیدی درختان و درختچه های فضای سبز و راه های کنترل آنهاست.

این مسئول اظهار داشت: با توجه به اهمیت نگهداری و حفظ درختان از انواع آفات و بیماری های گیاهی درختان سطح شهر هر ساله و در هر فصل به صورت دوره ای سمپاشی می شوند.

وی با بیان اینکه آفات و بیماری‌های فضای سبز با توجه به هر فصل و شرایط آب و هوایی و اقلیمی انواع مختلفی دارند و به همین دلیل برای از بین بردن آنها نمی‌توان نسخه واحدی تجویز کرد تصریح کرد: کنترل سلامت درختان و گیاهانی که در بوستان‌ها، فضاهای سبز و معابر عمومی‌ وجود دارند، در طول سال به‌طور مستمر انجام می‌شود و در صورت وجود موارد مشکوک به آفت و بیماری، اقدامات لازم برای کنترل آفت آنها انجام می‌شود.

این مسوول از سم‌پاشی بیش از  هزار و ۵۰۰ درخت نارون برای مقابله با فعالیت آفت برگخوار نارون که به شکل حشره کامل و لارو یافت می شود خبرداد و افزود: طرح پایش و کنترل آفت های مختص فصل گرما و درختان پهن برگ نظیر نارون، زبان گنجشک و اقاقیا در سطح مناطق دهگانه در حال انجام است.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج یادآور شد: عملیات سمپاشی درختان با نظارت کارشناسان واحد فضای سبز و با رعایت کامل اصول فنی همچنین استفاده از سموم با استانداردهای زیست محیطی انجام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =