محمد حسین خلیلی اردکانیرییس کمیسیون نظارت وتحولات اداری

مهم‌ترین وظایف کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها جلوگیری از ایجاد و تاسیس اماکنی است که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان شهرها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، محمدحسین خلیلی اردکانی طی بازدید از منطقه ۵ شهرداری کرج اظهار داشت: دغدغه ما در مجموعه مدیریت شهری کرج، ایجاد شهری با مؤلفه‌های شهرِ ایده آل است چرا که معتقدیم شهروندان کرجی لایق بهترین‌ها هستند که لازمه این امر تلاش و همدلی سایر دستگاه های متولی در شهر و استان جهت رسیدن به این مقصود است.

وی افزود: مهم‌ترین وظایف کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها جلوگیری از ایجاد و تاسیس اماکنی است که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان شهرها می‌شود.

این مسئول بیان کرد: البته اهداف دیگری نیز در تاسیس این کمیسیون نقش داشته‌اند، مانند جلوگیری از ایجاد و تاسیس اماکنی که به نحوی فعالیت آنها مخالف اصول بهداشت شهری است یا جلوگیری از تاسیس و فعالیت تمامی مشاغلی که مزاحمت و سروصدا ایجاد می‌کنند.

خلیلی اردکانی خاطرنشان کرد: در این خصوص منطقه ۵ شهرداری کرج نیز یکی از مراکزی است که با این مشکل مواجه است و گاراژ یاسایی نیز با این خصوصیات در شهر مشغول به فعالیت است.

رییس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج عنوان کرد: طبق قانون مذکور در خصوص مشاغلی که به نحوی مزاحمت آنها موجب سلب آسایش سایر ساکنان می‌شود یا در صورتی که وجود فعالیت‌های مذکور با شرایط محل مناسب نباشد، رأی به تعطیل و پلمپ محل داده می‌شود، که این گاراژ نیز از این قانون مستثنی نیست. 

این عضو شورا تاکید کرد: احکام مراجع قضایی و شبه ‌قضایی لازم‌الاجرا هستند و دولت اجرای آنها را تضمین می‌کند، بنابراین به آسانی نمی‌توان از زیر بار اجرای هیچ رایی شانه خالی کرد.

وی تصریح کرد: شهرداری در نظریه‌های خود با توجه به موارد ذکر شده مهلت لازم را برای اجرای نظریه به مالکان می‌دهد و چنانچه ظرف مهلت تعیین‌شده برای رفع مزاحمت یا انتقال شغل به خارج از شهر اقدام نشود، شهرداری‌ به وسیله ماموران خویش برای اجرای نظریه اقدام می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =