سلیم نژاد

اظهارات اخیر آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص جدیت در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز باید نصب العین شهرداریها قرار گیرد و نظارت ها در این حوزه واقعی و بدون تعارف گردد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، اکبر سلیم نژاد با بیان اینکه طی سالهای اخیر بحث زلزله در کشور داغ تر شده و زنگ خطر مقابله با ساخت و سازهای قولنامه ای و بدون کیفیت را به صدا در آورده است، اظهار داشت: ساخت و ساز غیراستاندارد بازی با جان و مال مردم است و قرار نیست بهای درآمدزایی برای عده ای، خطرآفرینی برای سایر شهروندان جامعه باشد. ریاست محترم قوه قضائیه اخیرا اظهارات عالمانه ای در این خصوص داشته اند که شهرداریها باید آن را عینا پیاده سازی کنند.

وی افزود: نهادهای خدمات رسان همچون آبفا، توزیع برق، گاز و مخابرات باید طبق قانون به آپارتمان های غیرمجاز انشعاب ندهند و قدرت مطالبه گری و پاسخ خواستن از آنها نیز تنها در ید قوه قضائیه است، چنانچه قانونگذار ساخت و ساز غیرمجاز را جرم تلقی کرده و برای نیروی انتظامی نقش بیشتری در کنترل ساخت و سازها قائل شود، به نظر شهرداریها بازوان بهتری برای عمل به وظایف قانونی خود خواهند داشت.

این مسئول تصریح کرد: اینکه شهروندی با قانونمداری و رعایت موازین مهندسی ساختمانی را ظرف دو سال به اتمام می رساند اما در مقابل همین ساختمان در شرایط قولنامه ای ساز چهار ماهه آماده سکونت می شود، این چه معنایی می تواند داشته باشد؟ این بازی با جان و مال مردم است و هر مسئولی که در این پروسه نقش داشته، باید بازخواست شود! به نظر سازنده و خریدار این واحدها به یک اندازه مقصر هستند و در تضییع حقوق شهر و شهروندان سهیم می شوند.

سلیم نژاد با تاکید بر اینکه بنده از بابت نظارت بر روند ساخت و سازها از شهرداری کرج گلایه مند هستم و بارها در این خصوص تذکر داده ایم و پیگیری کرده ایم، عنوان کرد: چگونه است که گاهی تذکر بنده در جایگاه نماینده مردم برای توقف ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه ای راه به جایی نمی برد و سازنده در روزِ روشن قانون را زیر پا می گذارد و تخلف می کند، چه دست هایی در کارند؟ وظیفه حوزه های نظارتی در شهرداری چیست؟ چرا برخوردها قاطع نیست، چرا اجازه می دهید کار به جایی برسد که صدای اعتراض مسئولان عالیرتبه کشور بلند شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =