امضای تفاهمنامه

تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز و شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج با هدف کمک به توسعه و رونق گردشگری امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ علی کمالی زاده شهردار کرج در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با اداره کل میراث فرهنگی استان البرز با بیان اینکه محور برنامه‌های شهرداری و شورای شهر کرج حمایت از بخش گردشگری است، گفت: استان البرز از ظرفیت های بزرگی در زمینه توسعه و جذب گردشگر برخوردار است، بر این اساس ایجاد ساز و کارهای مناسب برای حمایت از این بخش همچنین استفاده از مکان های علمی و تاریخی همچون پردیس کشاورزی ضروری است. 

وی با اشاره به اینکه حفاظت از میراث فرهنگی و بناهای تاریخی جز مسئولیت های خطیر مسئولین است، افزود: شهر کرج دارای گنجینه های ارزشمندی است که با حمایت مسئولین می توان حصار دور آن را برای استفاده شهروندان شکافت.

شهردار کلانشهر کرج خاطرنشان کرد: با حمایت اعضای شورا تلاش می کنیم تا از هدر رفت سرمایه های شهر در زمینه گردشگری و بناهای تاریخی جلوگیری کنیم.

حفظ و حراست از بناهای تاریخی ضروری است 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز نیز در این مراسم گفت: با همکاری همه دستگاه ها باید بتوانیم ضمن معرفی آثار باستانی و فرهنگ غنی این شهر، در جذب گردشگر تلاش کنیم.

فریدون محمدی افزود: امیدوارم با امضای این تفاهنامه بتوانیم در حفظ و حراست از بناهای تاریخی شهرمان موفق عمل کنیم.

به گفته وی؛ امضای این تفاهم‌نامه علاوه بر استفاده مناسب از ظرفیتها و پتانسیلِ ابنیه تاریخی، سبب رونق گردشگری نیز خواهد شد. 

این مسئول بر رعایت بند بند مفاد این تفاهم نامه از سوی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز تاکید کرد و افزود: آماده هر گونه تفاهم نامه بین شهرداری و شورا در جهت تقویت صنعت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی هستیم.

گفتنی است در این تفاهم نامه اهدافی، چون تقویت نقش و جایگاه مدیریت شهری در توسعه پایدار گردشگری، مدیریت بافت‌های تاریخی و فرهنگی از جمله کاروان سرای شاه عباسی و دانشکده کشاورزی پردیس و ترویج و توسعه صنایع گردشگری، حفظ و احیای بافت و عناصر ارزشمند تاریخی، فرهنگی، طبیعی در شهر، استفاده از منابع و ظرفیت‌های موجود برای تحقق اهداف مورد نظر، دنبال می‌شود.

این مراسم با حضور شهردار کرج، رییس و نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج، مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز و رییس دانشکده پردیس کشاورزی دانشگاه تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =