خستو

به دنبال توسعه ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، تاریخی و گردشگری کلانشهر کرج هستیم.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، رحیم خستو در مراسم انعقاد تفاهنامه میان مدیریت شهری کرج، پردیس کشاورزی دانشگاه و منابع طبیعی دانشگاه تهران و میراث فرهنگی استان البرز که با موضوع ساماندهی و بهسازی خدمات متقابل در حیطه فرهنگی و اجتماعی میان این سه نهاد برگزار شد، اظهار داشت: این تفاهم نامه سه جانبه در راستای حفظ و احیای بافت ها و عناصر تاریخی فرهنگی، حفظ  و اشاعه هنرهای سنتی فاخر و صنایع دستی، توسعه گردشگری شهری و توسعه فرهنگی کلانشهر کرج منعقد شد.

این مسئول در شورای اسلامی شهر کرج بر تشکیل کارگروه اجرایی برای اجرای هرچه بهتر این تفاهمنامه تاکید کرد و افزود: این سه نهاد هر کدام به نوعی جایگاه و ارزش و بار فرهنگ و هنر مدیریت شهر را به دوش می کشند اگر در کنار هم قرار بگیرند شهر کرج  پتانسیل های خوبی دارد که برای شهر و مردم موثر خواهد بود.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج به همکاری مدیریت شهری کرج در راه‌اندازی موزه کشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد و یادآور شد: به دنبال توسعه ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، تاریخی و گردشگری شهر کرج برای تعالی کلانشهر کرج هستیم.

وی با اشاره به همکاری مدیریت شهری کرج برای توسعه ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر، گفت: شهرداری طی سال‌های اخیر احیای فضای سبز کاخ مروارید را در دستور کار قرار داد و کاری ارزشمند انجام شد ان شالله با اتمام بیماری کرونا ویروس مردم بتوانند از فضای سبز ویژه کاخ مروارید بهره مند شوند.

نایب رئیس شورای شهر کرج به  ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی شهر اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی شهر می‌تواند به توسعه گردشگری شهر کرج کمک کند.

خستو عنوان کرد: تعمیر و بازسازی بناهای تاریخی از جمله موزه جانورشناسی، ساختمان مارکوف، و ساختمان فرهنگ دانشجویی، همکاری در تکمیل باغ گیاه شناسی پردیس در اراضی دولت آباد، مشارکت در بهینه سازی فضای سبز پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، تعمیر و بازسازی جداره‌های بیرون پردیس به ویژه در محله گلستان و همکاری با پردیس کشاورزی برای راه اندازی موزه کشاورزی و منابع طبیعی کشور از جمله تعهدات شهرداری در این تفاهمنامه بود.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج در پایان یادآور شد: متن این تفاهمنامه به دست یکی از اساتید برجسته هنر خوشنویسی شهر کرج به نام آقای مهری نوشته شده که اثر هنری و ماندگار منحصر به فردی برای سال های آینده خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =