رسولی

دغدغه داریم خیابان شهید بهشتی به عنوان یکی از پرترددترین معابر شهر برای تردد ایمن عابرین به ویژه افراد سالخورده و کم توان مناسب سازی شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، احد رسولی در نشست با معاون حمل و نقل شهرداری کرج با محوریت «بررسی مشکلات پروژه مناسب‌سازی و استانداردسازی پیاده‌روهای خیابان شهید بهشتی» اظهار داشت: عبور ایمن و بدون مواجهه با موانع و زوائد فیزیکی در پیاده روها حق شهروندی است که باید در رأس پیگیری ها قرار گیرد.

وی افزود: همه افراد جامعه به ویژه سالخوردگان و افراد کم توان جسمی و حرکتی باید بتوانند به سهولت از پیاده روهای سطح شهر تردد داشته باشند و طی اینکه اصناف و نهادها بخواهند به صورت جزیره ای در مسیر رمپ یا موانع متعدد ایجاد کرده و به حقوق سایرین تجاوز کنند، قابل قبول نیست.

این مسئول با تاکید بر اینکه بخشی از مناسب سازی پیاده روها در مرحله صدور پروانه ساخت و پایانکار و الزام سازندگان به رعایت ضوابط شهرسازی قابل تحقق است، ادامه داد: البته دغدغه جدی داریم که استانداردسازی پیاده رو مطابق با موازین آن صورت پذیرد، گاهی پیاده روها را برای تردد روشندلان مناسب سازی می کنند اما در نهایت این عزیزان قادر به تردد ایمن نیستند، اقدامات نباید این گونه باشد.

عضو شورای شهر کرج در پایان تصریح کرد: گرچه اقداماتی برای استانداردسازی پیاده روها صورت گرفته اما کافی نیست و متاسفانه اقدامات جزیره ای و دست اندازی ها به عرصه های عمومی موجب شده تا شهروندان برای تردد در پیاده روها دچار زحمت شوند و بی شک این مسئله برای سالخوردگان و افراد کم توان جسمی و حرکتی با دشواری بیشتری همراه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =