8888

برای برون رفت از ترافیک سنگین در محور کرج - تهران و در ادامه آزادراه همت اجرای این پروژه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ عسگر نصیری با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه، بخش زیادی از ترافیک درون شهری کرج برطرف می شود، گفت: با رسیدن بزرگراه همت به کرج، خودروها برای دسترسی به مناطق مختلف این شهرستان دیگر نیاز نیست که به مرکز شهر و از خیابان های اصلی تردد کنند بطوری که با استفاده از بزرگراه شمالی کرج می توانند در رسیدن فرد به مقصد تسهیل نمایند. 

وی با اشاره به اینکه کاهش حجم ترافیک آزادراه تهران تا غرب کرج و کاهش حجم تردد در مسیر جاده مخصوص کرج همچنین کاهش تردد در مسیر اندیشه، شهریار و ساماندهی ترافیک وسایل نقلیه و هدایت آن ها به محور مورد مطالعه از مزایای احداث این طرح است، افزود: برای برون رفت از ترافیک سنگین در محور کرج - تهران و در ادامه آزادراه همت اجرای این پروژه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 این مسئول اضافه کرد: مسیر کمربندی شمالی کرج، پس از جاده ۴ حصار آغاز شده و با طی دو کیلومتر به وسیله یک پل ۵۳۰ متری از روی رودخانه کرج (تاسیسات آبگیر بیلقان) عبور می کند. طرح با گذر از محدوده بام کرج به تقاطع طالقانی رسیده که با عبور از پلی به طول ۶۰۰ متر به مسیر خود ادامه خواهد داد. این مسیر پس از تقاطع طالقانی و با گذر از مسیری به طول یک کیلومتر به تقاطع ارس که شامل دو رمپ و یک لوپ است، ادامه مسیر خواهد داد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج، به گذر از تقاطع ارس و اجرای عملیات کوه بری به طول ۶۴۶ متر اشاره کرد و ادامه داد: این مسیر با سه رمپ و یک لوپ به یک تقاطع روگذر در محدوده انرژی اتمی به طول تقریبی ۲۴۹ متر متصل می شود. تقاطع بعدی (تقاطع شهرداری) است که با عبور از پل های روگذر و زیرگذر به پلی به طول ۲۴۹ متر (روی دره آتشگاه) که پس از پل، دره آتشگاه به وسیله سه پل زیرگذر و یک رمپ و سه لوپ با بزرگراه شمالی _ جنوبی کرج تلاقی خواهد داشت که اغلب از اراضی باغستان کرج عبور می کند.

نصیری گفت: پس از این تقاطع و با طی مسیر دو کیلومتری به تقاطع خوارزمی می رسیم که شامل چهار رمپ و لوپ و یک پل خواهد بود. سپس مسیر از اراضی سپاه گذر کرده تا به تقاطعی غیرهمسطح در محدوده شهرک صنعتی برسد.

گفتنی است؛ این مسیر تا تقاطع انتهای بزرگراه شمالی _ جنوبی ادامه می یابد و بعد از آن با گذر از مسیری به تقاطع انتهایی پروژه با بزرگراه کرج _ قزوین در نزدیکی بهشت سکینه توسط دو پل ویژه که دارای دو لوپ می باشد تلاقی کرده و به اتمام خواهد رسید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =