• ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
  • کد خبر: 75
شهردار

شهردار کرج گفت: امیدواریم تا دو سال آینده فاز اول پروژه قطار شهری کرج به بهره برداری برسد.

علی اصغر کمالی زاده در گفت وگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، افزود: با تلاش نمایندگان مجلس، بودجه سال آینده قطارشهری کرج  35 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: کرج تنها کلانشهری است که بودجه قطار شهری اش برای سال آینده افزایش داشته است.

شهردار کرج در خصوص پیگیری اعتبار و تزریق آن به پروژه قطارشهری اضافه کرد: در سفر ریاست جمهور تصویب شده بود که 187 میلیارد تومان به قطار شهری اختصاص یابد ولی تا کنون تخصیص آن انجام نشده است.

کمالی زاده با اشاره به اینکه مهمترین موانع برای تکمیل پروژه قطار شهری کرج محدودیت‌های مالی است، اظهار کرد: اگر طبق زمانبندی پیش می رفتیم مردم کرج تا کنون از نعمت قطار شهری بهره مند شده بودند ولی مشکلات مالی روند تکمیل این پروژه را کند کرده است.

این مسئول افزود: با روی کار آمدن شورای پنجم پروژه خط 2 قطار شهری کرج دوباره راه اندازی شد و در حال حاضر حدود 700 نفر در این روژه مشغول به کار هستند.

شهردار کرج افزود: این پروژه در چند فاز اولویت بندی شده، که فاز اول آن 45 متری گلشهر تا حدفاصل بوستان جهان در چهار راه طالقانی است.

کمالی زاده با اشاره به اینکه در زمینه تامین تجهیزات و تاسیسات این پروژه در وضعیت خوبی قرار داریم، عنوان کرد: دو رام قطار شهری خریداری و در کرج مستقر  شده است.

این مسئول ابراز کرد: ریل سوم و تامین کننده برق قطار ها هم جهت راه اندازی بخش اول پروژه خریداری شده و در انبارهای  قرار گرفته و کابل های مورد نیاز برای انتقال برق به تونل ها نیز خریداری شده است.

کمالی زاده اظهار کرد: با این اوصاف امیدواریم تا دوسال آینده فاز نخست این پروژه به بهره برداری برسد.

شهردار کرج با اشاره به اینکه قطار شهری یکی از پروژه های محوری شهر است، ابراز کرد: برای حل مشکلات این پروژه به اتفاق شهردارهای دیگر کلانشهرها به دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی رفتیم و امید است نتیجه این دیدار به تسهیل در تکمیل پروژه قطار شهری کرج منجر شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه از پنج هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکتی که به قطار شهری‌های کشور اختصاص داده شده تا کنون یک ریال هم منتشر نشده و این  امر کلانشهر های کشور را با مشکل مواجه کرده است.

شهردار کرج در زمینه اوراق مشارکت پروژه قطار شهری توضیح داد: برای 250 میلیارد تومان از 400 میلیارد تومان مصوبه اوراق مشارکت، موافقت سازمان های مربوطه گرفته شده و کارهای اداری آن در حال انجام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =