222

پس از یک سال مطالعات، بررسی‌های میدانی و کارشناسی سند طرح جامع توسعه سیستم‌های هوشمند حمل ونقل شهر کرج تدوین شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمدرضا احمدی نژاد با اشاره به تدوین طرح جامع توسعه سیستم‌های هوشمند حمل و نقل شهر کرج در افق کوتاه مدت (تا سال ۱۴۰۴)، اظهار داشت: سامانه‌ھای ھوشمند حمل ونقل در صورت به کارگیری بجا و مناسب قادر خواھند بود تا نقش چشمگیری را بطور مستقیم و غیرمستقیم بر مدیریت شھری و ایجاد شھرداری الکترونیک ایفا نمایند.
 
وی با بیان اینکه مهمترین گام جهت تدوین برنامه ریزی راھبردی در کنترل ترافیک شھری، تعیین ساختار مناسب و جامع برای آن است، افزود: در واقع سامانه ھای ھوشمند ترافیک ھمچون سیستم نظارت تصویری، کنترل ھوشمند تقاطعات، کنترل سرعت و کنترل مکانیزه محدوده زوج و فرد علاوه بر عملکرد مجزا، قادرند در صورت یکپارچه سازی در سطح بالاتری ترافیک شھر کرج را سامان داده و اداره کنند.

این مسئول گفت: ھم افزایی و یکپارچه سازی در سطوح مختلفی ھمچون یکپارچه سازی اطلاع رسانی در شھر، مدیریت واحد بر عملیات اجرایی در شھر، مدیریت بحران و امدادرسانی، ارائه تسھیلات در خدمات رسانی از مزایای تهیه این طرح به شمار می رود.

 احمدی نژاد در ادامه بیان کرد: معاونت حمل ونقل شھرداری کرج به عنوان یکی از کلانشهرھای پیشرو در این بخش، طی سال گذشته نسبت به اخذ مشاور مجرب در زمین تدوین ساختار جامع و سند توسعه سیستم‌ھای ھوشمند اقدام کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج همچنین در پایان یادآور شد: جلسه نھاییِ تدوین سند جامع با حضور مدیر مرکز کنترل ترافیک و مشاور مربوطه برگزار و برنامه‌ھای توسعه سیستم‌ھا بصورت سالانه و تفکیکی و جزء به جزء تا افق ۱۴۰۴ تشریح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =