تاکسی و اتوبوس

با توجه به ممنوعیت سوار کردن بیش از سه مسافر در تاکسی‌ها در ایام کرونا، کرایه مسافر چهارم بین سایر مسافران سرشکن می‌شود.

محمد یساولی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار داشت: طی چند ماهی که از شیوع کرونا می گذرد، شاهد تاکید فراوان کارشناسان و اعضای ستاد کرونا بر حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم.

وی ادامه داد: طی این مدت طبق لایحه شورای شهر تاکسی‌های خطی و گردشی کرج موظف به سوار کردن سه مسافر هستند و چهار مسافره بودن آنها به نوعی تخلف محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه سوار کردن سه مسافر باعث اعتراض تاکسیداران شده بود، گفت: رانندگان تاکسی از این گلایه داشتند که در ایام کرونا میانگین تعداد مسافران آنها پایین آمده و اگر بنا باشد به جای چهار مسافر سه مسافر سوار کنند، از لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه خواهند شد.

سرپرست سازمان تاکید کرد: با توجه به اینکه گلایه تاکسیداران گلایه به حقی بود موضوع افزایش کرایه تاکسی در ایام کرونا مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت بنا شد کرایه تاکسی‌های خطی و گردشی کرج ۲۵ درصد اضافه شود.

یساولی اضافه کرد: تا دو روز آینده برچسب جدید افزایش کرایه تاکسی‌ها در اختیار تاکسیداران قرار می‌گیرد و  مصوبه اخذ کرایه‌های جدید اعمال می شود.

به گفته سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج این اقدام گام مهمی در راستای رفاه حال شهروندان و حفظ سلامت آنها و پیشگیری از شیوع کرونا است.

وی ادامه داد: در حال بررسی ابعاد طرح سه مسافره بودن تاکسی‌ها هستیم و اگر بازخورد مناسبی داشته باشد به طرحی دائمی تبدیل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =