معاونت حمل و نقل و ترافیک

احداث جزایر ایمن یکی از روش های آرام سازی ترافیک در معابر درون شهری و کاهش آمار تصادف های منجر به جرح و فوت عابرین پیاده و رانندگان محسوب می شود.

 به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ محمدرضا احمدی نژاد با اشاره به اینکه عبور از معابر عریض در داخل شهرها به ویژه در زمانی که حجم و سرعت حرکت خودرو ها بالاست، همواره دشوار و خطرساز بوده، اظهار داشت: افزایش تصادف های منجر به جرح و فوت عابرین پیاده از پیامدهای مهم عدم توجه طرح آرامسازی معابر درون شهری به شمار می رود. 

وی افزود: احداث جزایر ایمن یکی از روش های آرام سازی ترافیک در معابر درون شهری است چرا که بر اساس آمار دریافتی این اقدام تاثیر خوبی در تغییرِ رفتار رانندگان به ویژه کاهش سرعت خودروها و افزایش ایمنی عابرین داشته است. 

به گفته این مسئول، به منظور کاهش آمار تصادف عابرین پیاده و افزایش ایمنی شهروندان نقاط بحرانی و  معابرحادثه خیز کلانشهر کرج بررسی و شناسایی شده است. 

احمدی نژاد تصریح کرد: طی سال جاری تاکنون ۵ جزیره ایمن در خیابان های شهید مطهری، شهید بهشتی و بلوار امام خمینی (ره) "باغستان" جانمایی و نصب شده است. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با اشاره به اینکه کاهش آمار تصادف های منجر به جرح و فوت عابرین پیاده و رانندگان از مهم‌ترین اهداف اجرای این مهم به شمار می‌رود، گفت: جانمایی و نصب جزایر ایمن در معابر حادثه خیز کلانشهر کرج به ترتیب اولویت در دستور کار قرار دارد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =