آرش ارشد

در کارخانه نوآوری البرز، نخبگان فارغ از پیچ و خم‌های اداری و بدون سرعت گیرهای مرسوم شامل هزینه‌های اجاره، ثبت شرکت و... مشغول به کار شده و تنها دغدغه آنها پرورش ایده خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، آرش ارشد پس از بازدید میدانی از پروژه کارخانه نوآوری البرز گفت: بر اساس تفاهم نامه ای بین معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، استانداری البرز و شهرداری کرج، ساخت کارخانه نوآوری البرز در دستور کار قرار گرفت و به محض آماده شدن کارخانه به لحاظ زیرساختی و تجهیز امکانات در قالب یک پروتکل سرمایه گذاری BOT به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرداری کرج پیش از این با راه ‌اندازی خانه استارتاپ، پیشتاز حمایت از کسب و کارهای نوین بوده است که با افتتاح کارخانه نوآوری، فضایی قابل توجه و مثال زدنی برای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و مبتنی بر تکنولوژی روزآمد شکل گرفته و در اختیار نخبگان استان قرار خواهد گرفت.

این مسئول در تشریح این پروژه تصریح کرد: کارخانه نوآوری البرز یک مزرعه بزرگ برای پرورش کسب و کارهای جدید، شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها خواهد بود که این امر فرصتی مغتنم را برای مردم و مدیریت شهری خلق می‌کند. در این مزرعه، شرایطی فراهم خواهد شد تا افراد نخبه، خلاق و دارای ایده، فاصله تکنولوژیک و اقتصادی ما را با دنیا کم کنند.

به گفته ارشد در کارخانه نوآوری البرز، نخبگان فارغ از پیچ و خم‌های اداری و بدون سرعت گیرهای مرسوم شامل هزینه‌های اجاره، ثبت شرکت و... مشغول به کار شده و تنها دغدغه آنها پرورش ایده خواهد بود.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرج افزود: کارخانه نوآوری البرز با یک جانمایی مناسب در خط چهار حصار قرار دارد و مساحت آن بیش از ۱۰ هکتار است که تا کنون افزون بر ۱۳ هزار مترمربع در آن ساختمان سازی صورت گرفته است.

وی با قدردانی از نماینده عالی دولت، شهردار و شورای اسلامی کرج در همراهی با این پروژه افزود: همه دستگاههای خدمت‌رسان موظف به همکاری با این کارخانه هستند و برای آن آب، برق، گاز، تلفن و فیبر نوری پیش‌بینی شده که هم اینک در بخش ساختمان سازی، کارها رو به اتمام است.

ارشد استقبال سرمایه گذاران را از پروژه کارخانه نوآوری البرز قابل توجه دانست و توضیح داد: شکل سرمایه گذاری در کارخانه نوآوری البرز به سه بخش تقسیم می‌شود؛ بخش نخست در حوزه ساختمان سازی، بخش دوم در عرصه زیرساختی و راهسازی و بخش پایانی در زمینه تجهیز است که برآورد ما از یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این عرصه خطیر، حکایت دارد.

وی در پاسخ به این سوال که تعداد اشتغال ایجاد شده در این مرکز به چه نحوی است؛ بیان کرد: درباره شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد اشتغال به صورت زنجیره‌ای عمل می‌کند به عنوان یک مثال واقعی، شرکتی دانش بنیان با ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم، توانسته است در زنجیره‌ای بعدی خود بیش از ۶۰ هزار شغل ایجاد نماید که این امر خود دلیل دیگری است برای این که با تمام توان و انگیزه مضاعف در پی راه‌اندازی کارخانه نوآوری البرز باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =