میادین میوه و تره بار

قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار روزها ۲۷ هزارو ۵۰۰ و قیمت هر کیلو مرغ هم ۱۷ هزار و ۳۵۰ تومان است.

احمد خیری در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز  با اشاره به اینکه به دنبال افزایش کیفیت میوه و سبزیجاتی هستیم که در بازار روزهای کرج عرضه می‌شوند، اظهار کرد: علی رغم اینکه البرز یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور است ولی عرضه محصولات درجه ۱ در استان کم رونق است.

وی ادامه داد: با رقابتی کردن فضای بازار روزها برای عرضه محصولات با کیفیت توسط غرفه داران می‌توان به بهبود شرایط موجود امیدوار بود.

وی با بیان اینکه شهروندان می توانند انتقادات خود در خصوص کیفیت محصولاتی که در بازار روزهای کرج عرضه می‌شوند را با سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند، گفت: این امکان در سامانه ۱۳۷ ایجاد شده تا شهروندان به صورت غرفه محور کم کاری یا بروز تخلف در بازار روزها را گزارش دهند تا در اسرع وقت موضوع در دستور کار رسیدگی قرار بگیرد.

خیری در ادامه با اشاره به افزایش قیمت میوه و سبزی در هفته های اخیر توضیح داد: نرخ گذاری محصولاتی که در بازار روزها عرضه می‌شوند به طور مستمر از طریق ستاد تنظیم بازار استان انجام می‌شود و البته نرخ برخی از محصولات هم کشوری تعیین می‌شود.

وی تاکید کرد: بدون شک قیمت میوه و سبزیجات در بازار روزها تفاوت محسوسی با دیگر واحدهای عرضه سطح شهر دارد.

وی با اشاره به قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار روزهای کرج گفت: هر چند تلاش کردیم قیمت مرغ را بر اساس نرخ مصوب کشوری یعنی کمتر از ۱۶ هزار تومان عرضه کنیم ولی به دلایلی این اتفاق صورت نگرفت.

این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده برای مرغداران ۱۲ هزار تومان است و ما در بازار روزها هر کیلو مرغ را ۱۷ هزار و ۳۵۰ تومان عرضه میکنیم.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی گفت: علی رغم فعالیت ۱۴ واحد مرغداری در البرز، تنها ۲۰ درصد مرغ زنده مورد نیاز مردم در استان تامین می شود و ۸۰ درصد مابقی از استان‌های قزوین و زنجان وارد می شود.

وی توضیح داد: با گران شدن نهاده های دامی و بالا رفتن قیمت تمام شده پرورش مرغ زنده افزایش نوسانی قیمت مرغ دور از انتظار نبود.

خیری افزود: در حال حاضر قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار روزها ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که در مقایسه با قیمت سوپرمارکت ها حدود شش هزار تومان ارزان تر عرضه می‌شود.

وی گفت: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده ها تعیین کننده نرخ مرغ و تخم و مرغ نیست و صرفا مسئولیت توزیع و عرضه را در بازار روزها به عهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =