آتش نشان

در شرایط تحریم و بالا رفتن روز به روز قیمت ارز واردات تجهیزات و ادوات مورد نیاز این سازمان کار ساده ای نیست.

عباس وحیدی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی مرکز استان اظهار داشت: در حال حاضر ۳۱ ایستگاه آتش نشانی در کرج فعال است و تا پایان سال در نظر داریم زیرساخت های این ایستگاه را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به آمارجمعیتی کرج، اگر تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی کرج به ۳۶ مورد برسد، به استانداردهای کشوری در این حوزه نزدیک شده ایم.

وی با اشاره به تعداد نیروهای فعال در ایستگاه‌های آتش نشانی توضیح داد: در حاضر حاضر ۵۰۰ نیروی عملیاتی در سازمان مشغول به کار هستند و اگر بخواهیم به استانداردهای تعیین شده در خصوص تعداد نیروهای عملیاتی دست یابیم باید ۲۵۰ نیروی جدید به بدنه سازمان اضافه شود.

وحیدی با اشاره به تلاش برای  افزایش تجهیزات و ادوات آتش نشانی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر تجهیزات و ادوات آتش نشانی وارداتی است، در شرایط تحریم و با نوسان امروزی ارز خریداری آنها کار ساده ای نیست. به عنوان مثال در حال حاضر خرید هر نردبان ۳۲ متری حدود ۱۰ میلیارد تومان تومان هزینه دارد.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اعتبارات محدود شهرداری، امکان تامین تمام ادوات مورد نیاز و به روز وجود ندارد ولی در تلاشیم به فراخور توان مالی لااقل نیازها در زمینه دستکش و شلنگ و ... را مرتفع کنیم.

سرپرست سازمان توضیح داد: در تلاشیم تا پایان سال دو نردبان ۳۲ متری به تجهیزات موجود اضافه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =