میهمانی لاله های رنگی در کاخ مروراید

با تلاش مجموعه مدیریت شهری شاهد افزایش سرانه فضای سبزِ کلانشهر کرج در چند سال گذشته بوده ایم. این سرانه اکنون ۱۵.۵ مترمربع و بالاتر از استاندارد است.

پیمان بضاعتی پور در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز افزایش سرانه فضای سبز را از اصلی ترین اقدامات این سازمان در سال گذشته دانست و گفت: ماده ۲۲ قانون هوای پاک مصوبه سال ۹۵ شهرداری‌های شهرهای بالای پنجاه هزار نفر جمعیت را با همکاری وزارت نیرو و اداره منابع‌ طبیعی، ظرف مدت ۱۰ سال مکلف به افزایش سرانه فضای سبز به حداقل ۱۵ متر مربع کرده است.

این مسئول با بیان اینکه تلاش شده هر سال یک متر به سرانه فضای سبز شهری اضافه شود افزود: با تلاش مجموعه مدیریت شهری در چند سال گذشته این مهم تحقق یافته و سرانه فضای سبز اکنون ۱۵.۵ مترمربع و بالاتر از استاندارد است.

وی با تاکید بر اینکه توجه جدی به افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار سیاست اصلی این سازمان است اضافه کرد: در تلاشیم با تملک باغهای خصوصی و ایجاد فضای سبز در حاشیه بزرگراه ها در مناطق ۲و ۵ که از درصد پایین تر فضای سبز برخودار هستند  این کمبود را جبران کنیم.

بضاعتی پور به احداث پارک ۱۰ هکتاری شهید ایرانی با همین رویکرد در منطقه ۵ اشاره داشت و اضافه کرد: این پارک در مجاورت اتوبان و مجهز به مجتمع های خدماتی و زمین بازی و ورزشی مناسب  می باشد.

این مسئول تاکید کرد: توزیع عادلانه فضای سبز در محلات یک ضرورت است و همه شهروندان حق برخورداری از فضاهای سبز استاندارد و مناسب شهری را دارند.

وی به تغییر پوشش فصلی فضای سبز شهر ی همزمان با فصل پاییز اشاره کرد و اظهار داشت: عملیات کاشت بیش از ۵۰۰ هزار گلدان گل داوودی در سطح شهر از یک ماه پیش آغاز شده و علاوه بر آن  تقاطعهای غیر سطح شهر نیز با انواع گلدانهای فصلی تزیین می شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج  از اجرایی شدن  نصب گلدان در مقابل درب منازل شهروندان در کوچه های محله بیلقان  خبرداد و افزود: این اقدام که با همکاری و مشارکت سپاه امام حسن مجتبی(ع ) و پایگاه بسیج محله به مرحله اجرا در آمده است،  نقش بسزایی در فرهنگ محیط زیستی شهروندان خواهد داشت و استفاده از طرح های زیبا سازی و فضای سبز ی تواند در چهره شهر و محله تغییرات مثبتی ایجاد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =