مهدی حاجی قاسمی

شهروندان یقین بدانند اگر شورای شهر پروژه ای را در این شرایط مالی مصوب می کند اجرای آن ضرورت و توجیه مهندسی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهدی حاجی قاسمی در چهل و پنجمین جلسه کمیسیون عمران، به اجرای پروژه زیرگذر میدان جمهوری و مباحثی که حول آن در فضای مجازی و رسانه ها بیان می شود، اشاره و تصریح کرد: اخیرا در پی اعلام شروع به ساخت تقاطع غیرهمسطح جمهوری کمپینی در خصوص عدم قطع درختان محدوده پروژه راه اندازی شده است که ضرورت دارد افکار عمومی اغناء شوند.

وی تصریح کرد: طبق مطالعات اولیه و طرح ارائه شده از سوی مشاور، مقرر شده برای فراهم آوردن مقدمات شروع پروژه تعدادی از درختان محدوده به مکان دیگری جابه جا شوند که البته این اقدام مرسوم بوده و در حین اجرای صدها طرح عمرانی صورت پذیرفته است و در این خصوص از شهردار انتظار داریم پاسخ شفافی به دغدغه های مطرح شده ارائه بدهد و بر اینکه شورای اسلامی شهر به شرط رعایت ضرورت های زیست محیطی و کمترین آسیب به درختان و فضای سبز موافق انجام کار است، که این موضوع محقق شد. 

دبیر دوم شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: کمیسیون محیط زیست و سلامت در این ارتباط جلسه ویژه ای را با حضور نمایندگان شهرداری و مشاورین طرح برگزار کرده و ابعاد مختلف پروژه را به لحاظ توجه به حیات درختان محدوده و کمترین آسیب به فضای سبز سنجیده است و اگر شورای اسلامی شهر در شرایط کمبود منابع مالی پروژه ای را مصوب می نماید، شهروندان یقین بدانند که اجرای آن ضرورت و فوریت و توجیه مهندسی داشته است.

به گفته حاجی قاسمی، به طور مثال اگر بزرگراه سپهبد شهید سردار سلیمانی به بهره برداری برسد این محدوده (میدان جمهوری اسلامی) به یکی از گره های ترافیکی تبدیل شده و شهروندان از شورای اسلامی شهر گلایه مند خواهند بود که چرا قبل از بهره برداری این بزرگراه، به دنبال حل مشکل ترافیکی درون شهر نبوده است، هرچند احداث زیرگذر با کمترین جابه جایی درخت تاکید نمایندگان مردم نیز هست.

وی گفت: در خصوص پروژه فوق برخی از افراد هدفدار به دنبال تخریب مدیریت شهری کرج هستند. همین مسئله در خصوص پیاده راه رجایی شهر نیز صادق است که در بازدید میدانی با رضایت اکثر کسبه و شهروندان همراه بود اما اکنون دو دیدگاه درباره آن وجود دارد که یکی بر انسان محور بودن پروژه و دیگری بر ترافیک زا بودن آن تاکید دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =