حلقه دره

انتظار می رود با حمایت اعضای شورای شهر گام های جدی برای استفاده از فناوری های نو در چرخه مدیریت پسماند و ارزش آفرینی اقتصادی برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمد نبیونی در دویست و دوازدهمین جلسه شورای شهر کرج با اشاره به انعقاد قرارداد با شرکت های دانش بنیان برای مشارکت و سرمایه گذاری در مدیریتِ پسماند، اظهار داشت: این موضوع مصوبه شورایِ سازمان مدیریت پسماند است که با حضور اعضای ناظر، کارشناسان و مشاورین مورد بررسی و تائید قرار گرفته است.

وی گفت: سرمایه گذاری شرکت دانش بنیان داخلی با استفاده از توانمندی ها و دانش فنی در حوزه مدیریت پسماند ضروری است چرا که کلانشهر کرج از این لحاظ بسیار محروم است.

به گفته این عضو شورا؛ حمایت از اشتغالزایی و تولیدِ ایرانی در این حوزه به ارتقای محیط زیست، کاهش آلایندگی ها و صیانت از منابع آبی و خاکی منجر می شود. 

این مسئول با بیان اینکه در قرارداد همکاری با شرکت دانش بنیان همه جوانب پیش بینی شده است یادآور شد: این طرح در هیئت عالی سرمایه گذاری شهرداری کرج نیز مصوب شده اما به منظور رعایت تباصر بودجه سال های ۹۸ و ۹۹ باید همراه با تائید و تصویب شورای اسلامی شهر باشد تا از حمایت قانونی برخوردار شود. انتظار داریم با تصویب این طرح بتوانیم گام های جدی در جهت استفاده از فناوری های نو در چرخه مدیریت پسماند و ارزش آفرینی اقتصادی، برداشته شود.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: توانمندی ها و تکنولوژی شرکت هایی که ادعای استفاده از آن را برای بازیافتِ پسماند دارند به دقت بررسی و کارشناسی شده است. با توجه به اینکه قرارداد گام به گام به سمت تکمیل سقف مالی حرکت می کند نگرانی خاصی برای همکاری وجود ندارد و امیدواریم بتوانیم در جهت پایان بخشیدن به روش سنتی دفن زباله گام های اساسی برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =