شهردار کرج

شهردار کرج: بسیاری از شهرهای مدرن دنیا، سهم جابجایی پیاده و با دوچرخه را به بیش از ۵۰ درصد افزایش داده اند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی کمالی زاده، در همایش دوچرخه سواری امروز که در مسیر ویژه دوچرخه سواری بلوار ماهان و مولانا به طول حدود دو کیلومتر انجام شد، یکی از مهمترین مُدهای امروزه حمل و نقل در کشورهای پیشرفته جهان را دوچرخه سواری عنوان کرد.

وی، با تاکید بر ضرورت نهادینه کردن این مُد در ایران، افزود: متاسفانه به دلیل پایین بودن هزینه سوخت های فسیلی در کشور ما، فرهنگ خودروسواری بسیار در ایران رواج پیدا کرده و این امر هزینه های بسیاری را چه از نظر حمل و نقل و ترافیک و چه از حیث آلودگی هوا به دوش مردم و مسئولان گذاشته است.

شهردار، تندرستی و ورزیدگی بدن افراد را پیامد مثبت مضاعفی برای کاهش هزینه های کشور در حوزه سلامت و درمان ارزیابی کرد و ادامه داد: هر چقدر جامعه سالم تری از نظر جسمی داشته باشیم آسیب های حوزه های رفتاری و روانی نیز کاهش می یابد؛ چرا که ورزش موجب تخلیه بسیاری از اضطراب ها و آلودگی های فکری افراد خواهد شد.

این مسئول، با بیان اینکه بسیاری از شهرهای مدرن دنیا، سهم جابجایی پیاده و با دوچرخه را به بیش از ۵۰ درصد افزایش داده اند، تصریح کرد: هزینه نهادینه کردن این فرهنگ ها در مقایسه با هزینه های ساخت مسیرها و تقاطع های متعدد در شهرها برای کاهش ترافیک خودرویی، بسیار ناچیز است.

کمالی زاده، طراحی مناسب شهری را لازمه فرهنگ سازی برای استفاده از دوچرخه ذکر و تاکید کرد: لازم است معاونت حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری کرج اقدامات لازم را در این خصوص را به عمل آورند.

پیش از این نیز شهرداری کرج با اجرای طرح هایی چون دوشنبه های ورزشی، مدیران و کارکنان این دستگاه و نیز شهروندان را به ورزش روزانه و استفاده از دوچرخه به جای خودرو تشویق کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =