احد رسولی

مرکز البرز با تراکم بالای جمعیتی برای حل مشکل آلودگی و ترافیک راهی جز رواج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی، توسعه و راه اندازی مترو را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز،احد رسولی اظهار داشت: تلاش برای ارتقاء و توسعه فرهنگ شهرِ دوستدار محیط زیست و استفاده کمتر از خودروهای تک سرنشین توسط مردم در حال شکل گیری است.

وی افزود: پیگیری ‌و استقبال Ngo ها و سازمان‌ های مردم نهاد محیط زیستی و مشارکت‌ های مردمی و سازمان های حفاظت از محیط زیست نقش قابل توجهی در ترویج و گسترش پیام این کمپین همگانی داشته اند.

به گفته رسولی، مهمترین آنها گسترش کمی و کیفی حمل و نقل عمومی و بازمهندسی مبلمان شهری بر مبنای انسان محوری به جای خودرومحوری که شامل ایجاد مسیرهای ایمن دوچرخه سواری و مناسب سازی پیاده‌راه است، می باشد که هدف اصلی ما در شورای پنجم کرج ارتقای زیرساختهای این حوزه بوده به نحوی که بیشترین بودجه و زمان را به این امر اختصاص دادیم.

وی بیان کرد: علاوه بر ابرپروژه قطار شهری کرج که با بودجه ای کلان در شرف بهره برداری است توانستیم بخشی از ناوگان مستهلک اتوبوسرانی شهر را نوسازی کنیم مصوبه خرید ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید در شورای شهر تصویب شد. در حالی که از سال ۹۰ تا  سال ۹۸ هیچ اتوبوسی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه نشده بود و بخشی از اتوبوس ها نیز از رده خارج شده بودند.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج افزود: با وجود افزایش ناوگان اتوبوسرانی در شورای پنجم هنوز با استاندارد جهانی فاصله داریم و در تلاشیم که در این حوزه با کمک دولت و انتشار اوراق مشارکت بتوانیم مدیریت ناوگان را به نحو احسن در قالب مدیریت هوشمند انجام دهیم تا به نرم‌های کشوری و جهانی نزدیک شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =