احد رسولی

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج گفت ضوابط پارکینگ در اجرای طرح اراضی چمن دو برابر طرح تفصیلی در نظر گرفته شده و شبکه معابر و پیاده راه عریض دیده شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، احد رسولی در چهل و سومین کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج که با حضور اعضاء کمیسیون برگزار شد، به خلاصه طرح موضعی گردشگری و تفرجگاهی اراضی چمن مهرشهر پرداخت و اظهار داشت: طرح اراضی چمن در هفدهمین جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی توسط مهندسین مشاور زیستا ارائه شد لذا به دلیل نادیده گرفتن تردد خودروهای عبوری در طرح مطالعاتی اراضی چمن و عدم توجه ویژه به مسائل ترافیکی با مخالفت مواجه شد و پیشنهاد گردید با بکارگیری مشاور حمل و نقل ترافیک در خصوص بار ترافیک تحمیل شده به خیابان چمن مدل سازی ترافیکی انجام شود تا مانع گره خوردن خودروها در خیابان های واقع در این طرح شویم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: پس از بررسی این طرح در راستای ارتقای سرزندگی شهری در بافت گردشگری چمن نظام دسترسی سواره و پیاده در مطالعات طرح مذکور با رویکرد کاهش دسترسی سواره با محوریت پیاده مورد بازبینی و بررسی قرار گرفت و پارکینگ مورد نیاز در حاشیه اراضی اقدام شد.

رسولی به ضوابط بینابینی پهنه های حریم و طرح تفصیلی برای طرح اشاره و تصریح کرد: طرح موضعی اراضی چمن بررسی شد و مقرر شد رینگ کندرو اراضی چمن از بزرگراه جدا شود و اینکه خط پروژه جداره گلستان با هماهنگی معاونت عمران در طرح بارگذاری گردد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج افزود: همچنین مقرر شد الزامات معماری در خصوص دیوارکشی و جداره ها در ضوابط دیده شود و ضوابط و امتیازات به صورت پلکانی در تمام همه زمینه ها اعمال گردد.

وی به کاربری های فرهنگی و هنری طرح اشاره کرد و یادآور شد: کاربری فرهنگی و هنری به صورت تراکم شناور در طرح دیده شود و رویکرد فرهنگ و هنر و منافع ذینفعان به طور جداگانه در طرح نمایان گردد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح به حفظ درختان و فضای سبز محدوده توجه ویژه می شود و هیچ نوع درختی قطع نمی شود.

رسولی با اشاره به توریستی تفریحی گردشگری بودن این طرح عنوان کرد: زمین کنارگذر طرح برای اکو هتل و پارکینگ پیش بینی شود تا بتواند به صورت مصوب به شهروندان کرجی و اقماری خدمات ارائه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =