7 مهر روز آتش نشان

تا پایان تابستان ۳۰ هزار و ۸۹ مورد عملیات اطفای حریق و دو هزار ۶۳۳ مورد عملیات نجات توسط نیروهای آتش نشانی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس وحیدی در مراسم روز آتش نشان  با اشاره به اینکه ماموریت ها و حوادث روزمره دریچه ای است تا هموطنان با بخشی از وظایف آتش نشانان آشنا شوند، اظهار داشت: آتش نشانان مظهر ایثار و فداکاری هستند و  برای حفظ جان کسانی که گرفتار حوادث شده اند از جان خود می گذرند.

وی در ادامه با ارائه عملکرد سازمان آتش نشانی در شش ماهه اول امسال گفت: تا پایان تابستان ۳۰ هزار و ۸۹ مورد عملیات اطفای حریق، دو هزار و ۶۳۳ مورد نجات صورت گرفته است.

وحیدی اضافه کرد:  طی این مدت  ۲۶ هزار و ۵۹۹ نفر در پنج هزار و ۷۴۸ ساعت از طریق ۳۱ ایستگاه آتش نشانی ماموریت انجام داده اند.

این مسئول با اشاره به اینکه سامانه ۱۲۵ تنها مسیر ارتباطی شهروندان با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج است، عنوان کرد: به طور میانگین روزانه  هزار و ۱۵۰ تماس تلفنی  با ۱۲۵ برقرار می شود  که متاسفانه تعدادی از این تماس ها مزاحمت تلفنی است.

وی در خصوص برنامه آموزش شهروندی در ادارات، مجتمع های مسکونی، مدارس و ...گفت: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد آموزش ها با سال های گذشته قابل مقایسه نیست اما با این حال سازمان آتش نشانی موفق به برگزاری ۱۵۷ دوره آموزشی طی نیمه اول سال جاری شده است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین در خصوص ایمنی شهری نیز ۳۷۰ مورد بازدید از اماکن و ساختمان های شهری صورت گرفته است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: آتش نشانان کرجی علاوه بر حضور در ماموریت های شهری در ماموریت های خارج از شهر نیز حضور پیدا می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =