علی اصغر کمالی زاده

هر چند تحریم ها تکمیل پروژه‌های عمرانی را با مشکل مواجه کرده ولی با حمایت شورای شهر، در افتتاح پروژه‌های مختلف پیشرو هستیم.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی کمالی زاده در چهاردهمین شنبه جهادی که از پروژه‌های مرتبط با سیستم های حمل و نقل هوشمند (آی. تی. اس) رونمایی شد، اظهار کرد: طرح " شنبه های نو، اتفاق نو " را در شرایطی پیش می بریم که در تحریم های سخت اقتصادی قرار داریم.

این مسئول با اشاره به اینکه اغلب تجهیزات مورد نیاز برای اجرای پروژه ها وارداتی است، افزود: هرچند تحریم‌ها تکمیل پروژه های عمرانی را با مشکل مواجه کرده اما با حمایت های شورای شهر، شهرداری در تکمیل و افتتاح پروژه ها و خدمت رسانی به شهروندان پیشرو است.

وی در ادامه تعامل سازنده با فرماندهی انتظامی را یکی از موارد موفقیت مدیریت شهری در توسعه شهر هوشمند اعلام کرد و گفت: بدون شک بهره برداری از طرح های این حوزه نقش بسزایی در ارتقای کفیت نظارت بر رعایت قوانین از سوی شهروندان دارد.

شهردار کرج همچنین به اجرای طرح دریافت معاینه فنی خودرو برای تردد در مرکز شهر (L.E.Z) اشاره کرد و افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و وارونگی هوا، احتمال آلودگی هوا و باقی ماندن آلاینده ها افزایش می یابد، بر این اساس ضرورت معاینه فنی خودروها به منظور پیشگیری از آلودگی هوا بیش از پیش احساس می‌شود.

کمالی زاده اضافه کرد: این طرح شهروندان و مالکان خودرو را مکلف می کند تا نقش خود را در کاهش آلودگی هوا ایفا کنند.

کرج سومین کلانشهر کشور در توسعه شهر هوشمند

شهردار کرج همچنین از اجرای طرح های هوشمند در تهران و مشهد به عنوان اولین و دومین کلانشهرها یاد کرد و افزود: کلانشهر کرج سومین شهری است که در این مسیر گام برداشته است.

وی نصب هشت دستگاه دوربین ثبت تخلف در محل هایی که آمار تصادفات شهری بالا بوده است را نیز از دیگر اقدامات مدیریت شهری در توسعه شهر هوشمند عنوان کرد و گفت: با نصب این دوربین ها آمار تصادفات در محل های نصب، تقریبا به صفر رسیده است.

مدیریت سیستم های هوشمند شهری از راه اندازی آنها مهمتر است

شهردار کرج در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه باید در حوزه  توسعه زیرساخت های شهری هم گام های جدی برداریم، عنوان کرد: مدیریت پارکینگ، پرداخت های هوشمند، برف روبی و ... از جمله زیرساخت هایی است که ارتقای آن باید در اولویت اقدامات مدیریت شهری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه صرف نصب دوربین برای جلوگیری از تخلفات رانندگی کافی نیست، گفت: مدیریت و بهره برداری از سیستم های هوشمند به مراتب بسیار مهم تر از نصب آن است و در این زمینه باید دقت لازم صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =