وحیدی

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج از طراحی، ساخت و جانمایی المانهای متعدد در سطح شهر با هدف انتقال معانی و مفاهیم تاریخی، فرهنگی و هویتی در شهروندان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، منصور وحیدی اظهار داشت: المانهای شهری به عنوان یکی از اصلی ترین اجزای شهر می تواند نقش به سزایی در ایجاد روابط عاطفی افراد با فضاهای شهری و به تبع آن ارتقای سرزندگی و پویایی این گونه فضاها ایفا نماید.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: طراحی و جانمایی المان های سطح شهر در کارگروه هویت فرهنگی که با حضور دستگاه های مختلف سطح شهر شامل بنیاد شهید وامور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ،میراث فرهنگی گردشگری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار می شود تصمیم گیری شده است.

وحیدی با بیان اینکه نقش المانهای شهری در ارتقای حس تعلق و دلبستگی به مکان حائز اهمیت است، افزود: در این کارگروه مصوب شد تا در طراحی المان ها  باید معیارهای زیبایی و چشم نوازی، خاطره انگیزی، انتقال معانی و مفاهیم تاریخی، فرهنگی و هویتی مد نظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج بیان کرد: همچنین طراحی، ساخت و جانمایی المان شهدای محله اسلام آباد با هدف حفظ یاد و نام شهدا با طرحی مبتنی بر الگوهای ایرانی _ اسلامی در تپه اسلام آباد طراحی و ساخته شود تا یادآور رشادت بیش از ۲۰ شهید و تعداد ۱۰۰ جانباز را در ذهن مردم منطقه تداعی کند.

وحیدی یادآور شد: در این کارگروه نیز مصوب شده تا المانی دیگر در میدان شهید سلطانی و ۴۵ متری گلشهر کنار پمپ بنزین طراحی و جانمایی و طراحی می شود.

وی در خاتمه با تأکید بر اینکه امروزه کیفیت و جذابیت فضاهای عمومی شهر یکی از مهمترین سنجه های توسعه یافتگی تلقی می شود که در افزایش نشاط و پویایی اجتماعی تأثر مستقیم دارد، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین جاذبه های فضای شهری ارائه آثار هنری مانند نصب المان فرهنگی، اجرای نقاشهای دیواری و رنگ آمیزی های متنوع و مجسمه ها در سطح شهر می باشد به همین منظور اقدامات در زمینه بهبود سیما و منظر شهری نیز تداوم خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =