بهره برداری از گذر سبز و شبکه برق دهکده باغستان

هر سال یک مترمربع به فضای سبز کلانشهر کرج اضافه شده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ علی کمالی زاده در آیین افتتاح گذر سبز باغستان، اظهار داشت: یکی از رویکرد های اصلی ما در شهرداری و  شورای شهر کرج توجه به انسان محوری بوده است.

وی افزود: کرج شهری است که سال های سال صنعت های بالادست خودرو محوری را اجبار می کرد؛ لذا اجرای تفکر پیاده محوری و دوچرخه سواری یک مقدار سخت بود اما سعی کردیم آن را اجرایی کنیم و چند پروژه را در این خصوص به بهره برداری برسانیم.

شهردار کرج با اشاره به اینکه حداقل ۲ پروژه پیاده روی و دوچرخه سواری تا پایان این دوره از شورای اسلامی شهر کرج به بهره برداری می رسد، عنوان کرد: این موضوع به معنای ترغیب و تشویق مردم به استفاده از پیاده راه ها است.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی همچون نبود روشنایی در محدوده تفرجگاهی باغستان کرج که این فضا را به فضای بی دفاع شهری تبدیل کرده بود، تصریح کرد: با تلاش همکارانم در سازمان سیما منظر و همراهی شرکت برق استان توانستیم روشنایی مناسبی در این محدوده داشته باشیم.

کمالی زاده در بخش دیگری با اشاره به احداث ۴۰۰ هکتار فضای سبز در محدوده تفرجگاهی باغستان کرج در دور پنجم شورای شهر، عنوان کرد: بیش از این ۴۰۰ هکتار نیز در فضاهای دیگری ایجاد شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در برخی شهر ها سرانه های فضای سبز بدون هیچ توسعه ای افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: این مهم به دلیل مهاجرت از آن شهر ها و کاهش جمعیت آنهاست.

شهردار کرج با اشاره به اینکه کرج دو برابر میانگین کشور رشد جمعیت داشته است تصریح کرد: خوشبختانه توانسته ایم در سه سال گذشته هر سال یک مترمربع به سرانه فضای سبز اضافه کنیم. 

به گفته وی، کرج شهری است که اگر تنها فضای سبز را حفظ می کردیم و احداث فضای سبز جدید نداشتیم اکنون شاهد کاهش سرانه فضای سبز بودیم.

به گفته شهردار کرج، مجموعه مدیریت شهری تا مرز شهرستان ساوجبلاغ نسبت به کاشت درخت اقدام کرده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز شانزدهمین هفته از شنبه های جهادی را پشت سر می گذرانیم، گفت: امید داریم در هفته های آتی شاهد اتفاقات نو دیگری باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =