بهره برداری از گذر سبز و شبکه برق دهکده باغستان

رئیس شورای اسلامی شهر کرج از کاشت ۴۰۰ هزار اصله درخت در فضای تفرجگاهی دهکده تفریحی، توریستی باغستان این شهر از سال ۹۶ تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ اکبر سلیم نژاد عصر امروز شنبه ۱۹ مهر ۹۹ در شانزدهمین شنبه جهادی مدیریت شهری کرج در آیین افتتاح گذر سبز و پست برق دهکده تفریحی توریستی باغستان به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال که با حضور رحیم خستو، محمدحسین خلیلی اردکانی و سارا دشت گرد از اعضای شورای اسلامی، اصحاب رسانه و سایر مسئولان همراه بود، ضمن تقدیر از مجموعه شهرداری کرج همچنین پیگیری های ویژه شهردار سابق این کلانشهر در توسعه و ایجاد جنگلکاری و فضای سبز، اظهار کرد: هزار هکتار زمین از منابع طبیعی به دست شهرداری سپرده شد که ۶۰۰ هکتار از آن در دوره چهارم شورای اسلامی شهر و ۴۰۰ هکتار نیز در دوره پنجم درختکاری شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۴۰۰ هزار اصله درخت در دور پنجم شورای اسلامی شهر کرج در محدوده باغستان جنگل کاری شده است، عنوان کرد: شهروندان از این فضای تفرجگاهی بهره مند می شوند؛ توسعه فضای سبز ضمن کاهش آلودگی هوا، توسعه شادابی و نشاط اجتماعی را به همراه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه این فضا دارای پیست دوچرخه سواری به طول۳ کیلومتر است، اضافه کرد: این پیست امروز به بهره برداری می رسد. مسیر ۲.۵ کیلومتری نیز برای پیاده روی در کنار پیست دوچرخه سواری احداث شده است که همشهریان عزیز می توانند از آن بهره مند شوند.

سلیم نژاد خاطرنشان کرد: به حمد الهی به زودی سند زمین هزار هکتاری باغستان کرج که به فضای سبز، جنگل و فصای تفرجگاهی تبدیل شده است، به نام شهرداری کرج انتقال یابد تا به عنوان ثروت‌ و گنجینه زیست محیطی برای آیندگان حفظ شود. کار بزرگی در این مجموعه صورت گرفته و میلیاردها تومان از منابع و ثروت شهر صرف آن گردیده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه کرج با مشکلات عدیده زیست محیطی دست و پنجه نرم می کند که توسعه درختکاری و جنگلکاری و صیانت از عرصه های فضای سبز راهکاری در جهت مقابله با روند فزاینده آلایندگی ها می باشد، اذعان داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که دورادور شهر کمربندی سبز داشته باشیم و هر نقطه از شهر که مستعد باشد را به لکه سبز تبدیل کنیم تا بخشی از هویت باغشهری کرج به مدار احیا بازگردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =