احد رسولی

خزانه دار و رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج از بررسی پروژه مطالعه و امکان سنجی پیاده راههای پر تردد کرج شامل خیابان امیری، دانشکده، المهدی و 4 باندی مهرشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج کرج، احد رسولی در چهل و چهارمین جلسه کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج که با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد، اظهارداشت: حرکت پیاده از قدیمی ترین و ابتدایی ترین اشکال جابه جایی انسان درگذشته بوده است که متاسفانه امروزه با غلبه تدریجی حرکت سواره و توجه به رفع نیازهای سواره موجب افول ارزش های بصری و محیطی گشته است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: حرکت پیاده دارای ارزش هایی چون احساس تعلق به محیط، درک هویت فضایی و کیفیت های محیطی است که با حرکت سواره این ادراک حاصل نمی شود که با مطالعه و امکان سنجی برخی از پیاده راهها، درصدد هستیم در این پیاده راه ها سرزندگی، امنیت و ایمنی، انعطاف پذیری و دسترسی و ترافیک بر احداث یک پیاده راه مطلوب شهری را بررسی و مد نظر قرار دهیم.

رسولی با عنوان اینکه در این راستا عامل ایمنی و امنیت عابران پیاده در اولویت اجرای طرح قرار دارد، افزود: تبدیل برخی خیابانهای دارای پتانسیل مناسب به پیاده راه با هدف اختصاص فضایی بیشتر، مناسب تر و امن تر برای عابران و ایجاد سرزندگی و محرکی برای توسعه محلی و منطقه ای انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در سیاستهای برنامه ریزی شهری به دنبال تقویت محیط های پیاده و از بین بردن موانعی هستیم که توانایی ما را برای پیاده روی آسان و ایمن محدود میکند .

خزانه دار شورای اسلامی شهرکرج با بیان اینکه محله مصباح یکی از قدیمی ترین محله‌های شهرکرج است، بیان کرد: واقع شدن سه اثر فرهنگی وتاریخی در این منطقه همچون آستان مقدس امامزاده حسن(ع)، حمام مصباح و کاخ سلیمانیه در دانشکده کشاورزی قدمت محله را به رخ می‌کشد که در این راستا نیازمند مطالعه و امکان سنجی پیاده راههای این منطقه و سپس تامین زیرساخت‌های آن برای اجرا هستیم.

رسولی یادآورشد: در چهل و چهارمین جلسه کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج نامه شهرداری درخصوص پروژه مطالعه و امکان سنجی پیاده راه های خیابان امیری، المهدی، 4باندی مهرشهر ،دانشکده و تهیه طرح اجرایی یکی ازطرح ها بر اساس اولویت بندی بررسی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =