• ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
  • کد خبر: 75453
جلسه بررسی ارزشی میدان جمهوری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج: با توجه به نبود مطالعات کافی و تجارب گذشته، ساخت تقاطع غیرهمسطح در میدان جمهوری کرج، بدون مطالعه کافی، آسیبی به هویت شهر و شهروندان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، رحیم خستو در نشست مهندسی ارزش پروژه تقاطع غیرهمسطح جمهوری که با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و معاونین و مشاوران در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: این پروژه اساسأ مصوبه شورای شهر کرج را ندارد و مطالبی که در خصوص این پروژه مطرح شد، با چیزی که امروز درحال اجراست مغایرت دارد.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج افزود: لایحه ای که به شورای شهر کرج برای این تقاطع رسید، شرق به غرب تعریف شد که ناگهان این پروژه به شکل شمال به جنوب اجرا شد.

خستو بیان کرد: نه تنها در صحن شورا پروژه ای به این شکل تأیید نشد، بلکه معاون فنی عمرانی شهرداری کرج نیز صراحتا اعلام می‌کنند که به دلیل شیب زیاد، نمیتوان این پروژه را به شکل شمال به جنوب طراحی و اجرا کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره آسیب های اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و ... در این پروژه گفت:  نمیتوان در شهر شعار آرامش شهروندان و انسان محوری سر داد ولی وسط شهر بزرگراه ایجاد کرد؛ این پروژه دارای نواقص بسیاریست، از نبود پیوست های فرهنگی و مطالعات جامعه شناختی، تا اطلاعات غلطی که از قطع یا جابجایی۳۶۰ درخت در مسیر این پروژه‌ داده شده است.

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه این پروژه تندرو در حالی ساخته می‌شود که شهر کرج دارای بیشترین فوتی های تصادفات درون شهری در کشور می‌باشد و ما منتظر برنامه های کاهش سرعت در کرج از سوی شهرداری بودیم، یادآور شد: پلیس راهور برای کاهش سرعت و افزایش ایمنی تردد، سرعت مجاز در اتوبان تهران کرج‌ را به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت کاهش میدهد، ولی باز اصرار به ایجاد بزرگراه در داخل شهر داریم.

به گفته نایب رئیس شورای شهر کرج ، نباید پروژه های بزرگ شهری را به صورت مقطعی دید و فراموش نکنیم از بین بردن هویت و فرهنگ شهر، آسیبی جبران ناپذیر برای شهروندان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =