جلسه بررسی ارزشی میدان جمهوری

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: آیا ضرورتی بر اجرای زیر گذر جمهوری وجود دارد یا خیر و لازم است با نرم افزارهای ترافیکی محاسبه شود تا مشخص شود با اجرای طرح ترافیک چه تغییری می کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، سارا دشت گرد به پروژه میدان جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: در مورد پروژه زیر گذر جمهوری اینجانب جز مخالفین طرحی بودم که از طرف شورا در کمیسیون عمران به شهردار پیشنهاد شده است و طرح با  اکثریت آرا به تصویب رسیده است که توقع می رفت ابتدا کلیه مسائل و جوانب فنی آن مورد ارزیابی قرار می گرفت و سپس به اجرا در می آمد زیرا در خصوص دغدغه هایی که در مورد زیر گذر جمهوری مطرح می شود باید موارد زیر را مد نظر داشت طرح تفصیلی قبلی منقضی و طرح جدید هنوز مصوب نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: با توجه به ضوابط موجود در حوزه تقاطعات ، فاصله بین پل روحانی و زیر گذر جمهوری کمتر از ۲۰۰ متر است که به نظر میرسد شیبی که باید زیر گذر را به پل متصل کند تند خواهد بود که این امر مشکلات جدیدی را به وجود خواهد آورد.

دشت گرد با تاکید بر اینکه مشاور طرح تفصیلی را دعوت تا در مورد پیشنهاد جدیدش در مورد زیر گذر نظر نهایی خود را اعلام کند، بیان کرد: در افق دید ۱۰-۲۰ ساله باید در نظر داشت چنانچه تقاطع جمهوری و بزرگراه شمالی که از بلوار بین دانشگاه هنر و دانشگاه آزاد عبور می کند ، اجر ا شود آیا ضرورتی بر اجرای آن زیر گذر وجود دارد یا خیر و لازم است با نرم افزارهای ترافیکی محاسبه شود تا مشخص شود با اجرای طرح ترافیک چه تغییری می کند.

وی یادآور شد: در فاصله ای برای دو یا چند تقاطع مشخص شده  حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر که این فاصله ی ۵۰ متری بین پل روحانی و زیر گذر جمهوری به نظر با ضابطه همخوانی ندارد که بهتر بود مشاور طرح تفصیلی در این خصوص توضیحات لازم را ارائه می دادند.

دشت گرد خاطرنشان کرد: براساس صحبت های متولیان امر حفظ فضای سبز و محیط زیست نیز حدود ۳۶۰ درخت باید جابجا شود که در بهترین حالت ۵۰ درصد آنها ممکن است آسیب ببینند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه میدان جمهوری می توانست مکانی برای تجمع های فرهنگی و اجتماعی باشد که طرح زیر گذر این موضوع نیز را دچار چالش خواهد نمود، بیان کرد: به نظر می رسد ضرورتی بر اجرای طرح وجود ندارد و به جای این هزینه می توان بلوار موذن و تقاطع جمهوری و موذن و بلوار حد واسط دانشگاه هنر و دانشگاه آزاد را به جد پیگیری نمود که به نظر اجرای بلوار در حال احداث و اتصال آن به بزرگراه شمالی ترافیک را تا حدودی روان تر خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =