خستو

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: مشکلات آن‌دسته از صاحبان املاک قولنامه ای که قبل از صدور رأی دیوان عدالت اداری بخشی از مراحل صدور پروانه را طی کرده اما به هر دلیل به حقوق شان دست نیافته اند را بدون پاسکاری و از طریق رایزنی و گفتگو مرتفع کنیم.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، رحیم خستو عصر چهارشنبه سی‌ام مهرماه در دویست و هفدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج، با اشاره به اینکه دفاع از منافع شهروندان وظیفه ماست، گفت: شاید در خصوص املاک قولنامه ای نیاز به برگزاری نشست با حضور مسئولان مدیریت شهری، دستگاه قضایی و استانداری باشد تا مسائل شهروندان اصولی تر و با گفتگو مرتفع شود.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر کرج در خصوص مشکل املاک قولنامه ای شهروندان با دادستان مکاتبه کرده است، گفت: این مکاتبه و اطلاع رسانی برای حل مسئله و یافتن راه حل مناسب انجام شده است.

سخنگو نایب رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه شهرداری باید اقدامات انجام شده در این خصوص را توضیح دهد، گفت: چنانچه معیار صرفاً تاریخ صدور رأی دیوان عدالت اداری است، تکلیف کسانی که یک روز پیش از آن پروانه ساخت دریافت کرده اند، چیست؟ آیا پروانه های صادر شده باطل می شوند؟ با این فرض پروانه ای که مقرر بوده در روز ابلاغ رأی صادر شود، هیچ حقوقی ندارد! به نظر نمی توان از حقوق شهروندان به این سادگی صرف نظر کرد.

خستو خطاب به شهردار ادامه داد: شهرداری باید در لایحه خود با صرف نظر از کلی گویی به صورت روشن و شفاف تعداد اسامی و وضعیت پرونده ها به تفکیک مناطق را اعلام کند تا بتوان با رایزنی و گفتگو و تعامل به احقاق حقوق شهروندان پرداخت، ذینفعان برخی از پرونده ها همه زندگی شان را فروخته و اکنون نگران هستند، اینکه بگوییم مشکل کنونی مربوط به تولیدکنندگان ساختمان است، قابل قبول نیست.

وی همچنین گفت: امیدوارم با گفتگو بتوان مشکل شهروندان را حل کرد. گرچه بنده در ابتدا با موضوع مخالف بودم لکن با اطلاع از شرایط افراد متقاضی و بررسی بیشتر احساس می کنم که امکان موافقت وجود دارد و در عین حال شهرداری باید اسامی افراد مشمول را به صورت شفاف طی نامه ای اعلام کند تا تصمیم گیری بهتری صورت پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =