سیدرضا فیض

مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج با تاکید بر اینکه کاهش هزینه‌های پسماند با تفکیک از مبداء امکان پذیر است، گفت: توزیع تراکت های آموزش شهروندی در کاهش و تفکیک زباله ها تاثیرگذار و در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ سیدرضا فیض اظهار کرد: تفکیک از مبدا نشان دهنده اوج مشارکت و تعامل فرهنگی شهروندان در بحث کلان مدیریت پسماندهای شهری است. بر این اساس طرح  تفکیک از مبدا بر پایه آموزش همگانی و جلب مشارکت مردمی، توجه به آداب و عادات اجتماعی و استفاده از نیروهای مجرب است.

وی فرهنگ سازی و آموزش شهروندی را گام موثری در اجرای تفکیک زباله از مبداء دانست و گفت: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهر نیازمند مشارکت عمومی شهروندان است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج افزود: جمع آوری و تفکیک زباله از موارد پر هزینه برای شهرداری است که با آموزش و نهادینه کردن و رعایت زمان تحویل به موقع زباله و تفکیک و کاهش تولید زباله خشک و تَر در بین خانواده ها می تواند نقش بسزایی در کاهش هزینه ها و آلودگی زیست محیطی داشته باشد.

فیض ضمن دعوت به همراهی شهروندان در این طرح خواستار دقت لازم در زمان خروج زباله از منزل شد تا ضمن جمع آوری هدایت آنها به محل دفن و امحای اصولی زباله ها از انباشته شدن زباله ها در طول روز و آلودگی شهری جلوگیری شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =