گل آپارتمانی - کراپ‌شده

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از برگزاری مسابقه گل‌های آپارتمانی و فضای سبز منازل، پشت بام، پنجره و تراس سبز در قالب جشنواره «خانه زیبای ما» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور با اشاره به اهمیت ترویج کاشت و نگهداری گل و گیاه در منازل شهروندان، گفت: رشد آپارتمان نشینی باعث شده تا ارتباط انسان با محیط زیست و مخصوصا گل و گیاه به حداقل برسد این در حالی است گسترش، کاشت و نگهداری گل و گیاه در منازل علاوه بر اثرات زیست محیطی بر روحیه نشاط و شادمانی افراد تاثیر بسزایی دارد.

وی توجه شهروندان و خانواده ها به گل های آپارتمانی و ایجاد فضای سبز در محیط منازل را در ایام شیوع ویروس کرونا را بیشتر از گذشته  دانست و گفت: این سازمان در راستای ترویج این فرهنگ و رسالت های ذاتی خود و اهمیت به افزایش نشاط اجتماعی بین شهروندان اقدام به برگزاری «جشنواره خانه زیبای ما» کرده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج روح بخشی به فضاهای خشک و بی روح آپارتمانی را یکی از اهداف این جشنواره برشمرد و افزود: در این جشنواره شهروندان کرجی می توانند عکس ها و فیلم های خود را از طراحی و گلکاری باغچه ساختمان های مسکونی، گل های آپارتمانی، پشت بام، پنجره و تراس سبز را تا تاریخ ۳۰ آذر ماه سال جاری به پیام رسان واتساپ و شماره ۰۹۱۰۸۵۴۲۴۳۱ ارسال کنند.

بضاعتی پور با تاکید بر اینکه به بهترین آثار ارسالی شهروندان پس از ارزیابی جوایز نقدی و لوح شهروند سبز اهداخواهد شد، گفت: باید به خاطر داشته باشیم که توسعه فضای سبز تنها به همت مسئولان بر نمی گردد بلکه بخشی از آن هم به مشارکت مردم مربوط می شود و  البته نباید فراموش کرد جلب مشارکت شهروندان یکی از وظایف مدیریت شهری است.

وی آموزش به شهروندان در جهت چگونگی نگهداری گیاهان آپارتمانی را مهم برشمرد و گفت: با توجه به گسترش نگهداری گیاهان در منازل بعد از شیوع ویروس کرونا و کاهش برپایی کارگاه های آموزش حضوری، این سازمان دوره های آموزشی خود را به صورت مولتی مدیا تهیه واز طریق فضای مجازی و سایت این سازمان در اختیار شهروندان قرار می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =