سلیم نژاد

رئیس شورای اسلامی شهر کرج از راه اندازی درگاه الکترونیکی میز خدمت این نهاد طی روزهای آینده خبر داد و گفت: به واسطه این خدمت، شهروندان بدون نیاز به مراجعه حضوری قادر به برقراری ارتباط با نمایندگان خود و ثبت مکاتبات، درخواست ها و گزارش ها خواهند بود که خدمت رسانی را شفاف تر و کیفی تر می نماید.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای شهر کرج، اکبر سلیم نژاد با بیان اینکه یکی از درس های دوران سخت شیوع کرونا ضرورت نگاه جدی تر به تحقق دولت و شهرداری الکترونیک بود تا در مواردی که امکان ارائه غیرحضوری خدمات وجود دارد، از درگاه های الکترونیکی استفاده کرد، گفت: کاهش مراجعات حضوری به ادارات ضمن ارتقای شفافیت و سلامت و افزایش کیفیت و سرعت پاسخگویی، بستر هرگونه رانت و فساد را از بین می برد و در صرفه جویی منابع مالی و انسانی نیز مفید است.

وی افزود: گاهی ارباب رجوع چندین مرتبه برای انجام امور ساده اداری به ارگان ها مراجعه می کند و تا انجام کار این تردد چندین مرتبه تکرار می شود که ماحصلی جز نارضایتی شهروند و تحمیل هزینه های گزاف به وی ندارد و از دیگر سو، همین ترددها به تشدید ترافیک و مشکلات شهری می انجامد و همین طور نهادها نیز برای پاسخگویی به انبوه مراجعه کنندگان نیاز به فضای جدید و بکارگیری نیرو و افزایش هزینه های جاری پیدا می کنند؛ لذا در نهایت کسی از این مسئله نفع نمی برد.

رئیس شورای شهر کرج تصریح کرد: برای مثال، ثبت گزارش ها، دریافت گواهی، معرفی نامه یا دریافت استعلام و واریز عوارض و موارد مشابه که تجربه ثابت کرده بیش از ۸۰ درصد مراجعات اربابان رجوع به ادارات به ویژه شهرداری ها را شامل می شود، الزاماً نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می توان این موارد را صرفاً از طریق درگاه های الکترونیکی ارائه کرد که در نهایت همه از آن سود می برند و هزینه های تحمیلی به مردم و نهادها را کاهش می دهد و ریشه بسیاری از نارضایتی ها و بروکراسی اداری و تخلفات و تبعیض ها و رابطه بازی ها خشکیده خواهد شد.

سلیم نژاد ادامه داد: دوره پنجم شورای شهر کرج که با شعار شفافیت و توسعه شهر الکترونیک روی کار آمده، در موارد بسیاری شهرداری را ملزم به راه اندازی درگاه های الکترونیکی کرده است و اکنون تحولی شگرف در این حوزه را شاهد هستیم و بسیاری از خدماتی که در زمینه های شهرسازی، مالی و اداری در گذشته نیاز به مراجعه حضوری داشتند، اکنون در بستر آنلاین و غیرحضوری ارائه می شوند که البته تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی در پیش رو داریم.

وی گفت: با راه اندازی درگاه الکترونیکی میز خدمت شورای اسلامی شهر در روزهای آینده و اطلاع رسانی نشانی آن، شهروندان برای ثبت گزارش ها، درخواست های ملاقات، طرح شکایات و تقاضای پیگیری موضوعات مرتبط با کمیسیون های تخصصی و غیره می توانند در کمترین زمان و بدون پیچیدگی و حتی با کمترین سطح سواد از درگاه آنلاین استفاده کرده و در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنند و خدمات مد نظر خود را دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =