همتی

معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: تا ۲۰ روز آینده هیچ سبد زباله‌ای در سطح شهر کرج باقی نمی‌ماند و جمع آوری پسماندهای خانگی به شیوه دیگر کلان‌شهرها انجام می‌شود.

علی اصفر همتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اجرای جمع آوری سبدهای زباله از مقابل ساختمان‌های مسکونی، اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری شهروندان تعداد زیادی از این سبدهای زباله جمع آوری شده و با ادامه این همکاری، طی ۲۰ روز آینده هیچ سبد زباله‌ای در سطح شهر مشاهده نخواهد شد.

وی ادامه داد: با حذف این سبدها، جمع آوری پسماندهای خانگی به شیوه دیگر کلان‌شهرهای بزرگ کشور مثل شیراز، مشهد، اصفهان انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج با اشاره به مزایای اجرای این طرح، توضیح داد: با حذف سبدهای زباله از مقابل منازل مسکونی مشکل حضور زباله گردها در سطح شهر حل می شود، دیگر شاهد انباشت زباله در کوچه و خیابان‌ها در هر ساعت از شبانه روز نخواهیم بود، سطح بهداشت عمومی به واسطه کاهش میزان شیرابه و بوی بد ناشی از انباشت زباله افزایش می‌یابد و سلامت پاکبانان به ویژه در ایامی که با شیوع کرونا درگیر هستیم کمتر به خطر می افتد.

همتی تاکید کرد: همکاران مجری این طرح، سبدهای حذف شده را پس از شستشو و ضدعفونی کردن در اختیار مدیران ساختمان‌های مسکونی قرار می دهند و هیچ سبدی را با خود نمی‌برند.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، لزوم نصب سبد زباله در مقابل واحدهای مسکونی برای دریافت پایان کار هم حذف شده است.

نگران برف و باران زمستان نیستیم

معاون خدمات شهری شهرداری کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه کم کم به سردترین فصل سال ورود می‌کنیم، افزود: شهرداری کرج تجهیزات زمستانی لازم برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان در زمان بارش برف و باران را تامین کرده و نگرانی ای در این بخش وجود ندارد.

همتی تاکید کرد: در حال حاضر مقادیر زیادی ماسه و نمک در مبادی ورودی و خروجی شهر و مناطقی که برف گیر هستند دپو شده تا در زمان بارش برف مورد استفاده قرار بگیرد.

وی گفت: از شهروندان درخواست می‌شود برای گذراندن زمستانی لذت بخش با شهرداری همکاری داشته باشند و قبل از شروع بارندگی‌ها زنجیر چرخ را خریداری و آن را در صندوق عقب خودروی خود قرار دهند تا در زمان بارش برف دیگر نگران لیز خوردن  ماشین نباشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =